حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تولید نمایشگر اولد با استفاده از موی طبیعی انسان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محققان دانشگاه کوئیینزلند موفق به ساخت نوعی نمایشگر اولد OLED با استفاده از موی انسان شدند. به گفته آنها موهایی که در آرایشگاه ها به سطل زباله ریخته می شود میتواند به عنوان منبعی برای ساخت نمایشگرهای نسل جدید باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از NewAtlas، محققان دانشگاه صنعتی کوئینزلند(QUT) در تحقیقات اخیر خود برای ساخت نمایشگر از منبع پایدار طبیعی استفاده کرده اند. آنها برای ساخت نمایشگرهای جدید از موهای ریخته شده در کف سالن های آرایش استفاده کردند. برای این کار ابتدا موهای جمع آوری شده را وارد دستگاه الکترونیکی کردند. منبع کربن و نیتروژن مو می تواند در ساخت ذرات ساطع کننده نور مورد استفاده قرار بگیرد. برای جمع آوری کربن و نیتروژن موهای جمع آوری شده در دمای 240 درجه سانتیگراد سوزانده شدند. نانقطه های کربن به جا مانده کمتر از 10 نانومتر طول دارند.

نانقطه های فعال کربن در پلیمر بصورت بصورت جزایر نانو تجمع می کنند. این مواد لایه های فعال در ساخت دستگاه OLED را تشکیل می دهند. لایه الکترولومینسانس در OLED لایه بسیار نازکی از ترکیبات آلی است که در واکنش به جریان الکتریکی می تواند از خود نور ساطع کند. این لایه با قرارگیری بین دو الکترود که یکی از آنها شفاف است و بدین ترتیب نمایشگر OLED بدون نور پس زمینه، خود نور تولید کرده و شفاف است. مواد آلی تولید شده از موی انسان به دلیل غیرسمی بودن می توانند کاربرد پزشکی نیز داشته باشند. محققان امیدوارند در آینده از مو و پشم حیوانات نیز در این آزمایش استفاده کنند.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تولید نمایشگر اولد با استفاده از موی طبیعی انسان پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا