حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ابزرا جدید IBM داده‌ها را حین استفاده رمزگذاری می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت IBM ابزاری ارائه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌ها را حین استفاده نیز رمزنگاری‌شده نگه‌داری کنند. این ابزار حتی در زمان استفاده‌ی داده‌ها با کمک رمزنگاری هم‌ریختی (FHE)، از آن‌ها محافظت می‌کند.

در ادامه بخوانید:

درحال‌حاضر، این ابزار فقط در دستگاه‌های اپل دردسترس قرار گرفته که سیستم‌عامل‌های iOS و macOS دارند. بااین‌حال، IBM اعلام کرده است به‌زودی برای کاربران در پلتفرم‌های دیگر مثل اندروید و لینوکس نیز ارائه خواهد شد. کاربران می‌توانند این کیت را از گیت‌هاب دریافت کنند؛ البته IBM هشدار داده است این نسخه هنوز نسخه‌ی نهایی برنامه نیست و ممکن است باگ‌هایی داشته باشد که عملکرد کلی دستگاه را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای دریافت کیت ابزار مناسب سیستم‌عامل مدنظر روی آن کلیک کنید: iOS و macOS.

با این تفاسیر، این ابزار رمزنگاری داده‌ها حین استفاده باعث می‌شود هکرها به‌راحتی نتوانند داده‌های حساس و مهم مثل اطلاعات مالی یا پزشکی کاربران را در زمان به‌کارگیری آن‌ها رمزگشایی کنند. برنامه‌ها با کمک این ابزار به‌طورانتخابی محتوای مدنظر را رمزگشایی می‌کنند؛ بنابراین، کاربر فقط به داده‌هایی دسترسی خواهد داشت که قصد دارد آن‌ها را ببیند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع