ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در کشور با همکاری وزارت ارتباطات

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وزارت ارتباطات با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور قرارداد احداث پارک اقتصاد دیجیتال را امضا کردند. این پارک قرار است در کنار پارک فناوری پردیس و به مساحت 30 هکتار احداث شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته وزارت ارتباطات این پارک با هدف ضرورت توسعه اقتصاد و کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات احداث خواهد شد. همچنین در این پارک مجموعه هایی همچون واحدهای فناور و نوآفرین مبتنی بر حوزه فناوری فعالیت خواهند داشت. فعالیت های این گروه شامل گسترش امکانات تحقیقات کاربردی و توسعه ای، بومی سازی فناوری و انتقال آن و همچنین تولید فناوری خواهد بود. این تفاهم نامه با باطه زمانی 99 ساله تهیه و تنظیم شده است.

کلیه شرکت های حاضر در پارک اقتصادی از مزایای بسیاری برخوردار خواهند بود. این مزایا شامل عضویت دربسته های تشویقی این وزارت خانه، معافیت از برخی عوارض و مالیات عملکرد و مالیات کارمندان به مدت بیست سال، امکان استفاده از سرمایه گذاری خارجی، امکان استفاده از ترک تشریفات مناقصه در همکاری با نهادهای دولتی و بهره مندی از زمین با قیمت مناسب خواهد بود. وزارت ارتباطات در این تفاهم نامه وظایفی چون تامین هزینه‌های آماده سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی بهمراه دریافت مجوزهای لازم را بر عهده خواهد گرفت. معاونت علمی ریاست جمهوری نیز با مشارکت در تامین هزینه ها، تامین حداقل 500 میلیارد ریال از هزینه های زیرساخت را برعهده خواهد داشت. البته مالکیت اراضی در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت خواهد بود.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در کشور با همکاری وزارت ارتباطات پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا