حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نوکیا احتمالا روی گوشی 5G مقرون‌به‌صرفه کار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه‌های اخیر شرکت‌های مختلف به‌سراغ تولید گوشی‌های هوشمند 5G رفته‌اند، اما این محصولات عموما قیمت بالایی دارند و امکان تهیه‌ی آن‌ها برای هرکسی فراهم نیست. یکی از دلایل اصلی گران‌قیمت بودن گوشی‌های 5G این است که فناوری موردبحث درحال‌حاضر مراحل اولیه را سپری می‌کند و استفاده از آن هزینه‌ی بالایی روی دست تولیدکنندگان می‌گذارد. با همه‌ی این‌ها حتی بالابودن قیمت تراشه‌های 5G باعث نشده است تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از ساخت گوشی‌هایی با این فناوری دست بردارند. براساس ادعاهای جدید، نوکیا با رهبری HMD گلوبال قصد دارد در آینده‌ای نزدیک گوشی 5G مقرون‌به‌صرفه‌ای را عرضه کند.

گفته می‌شود گوشی 5G نوکیا از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک استفاده می‌کند و تفاوت‌های زیادی با نوکیا ۷/۳ 5G خواهد داشت؛ رسانه‌ها به‌نقل از منابعی آگاه ادعا می‌کنند نوکیا ۷/۳ 5G قرار است از تراشه‌های خانواده‌ی اسنپدراگون کوالکام بهره بگیرد. نکته‌ی جالب این است که ظاهرا نوکیا روی دو مدل از گوشی نوکیا ۷/۳ کار می‌کند که یکی از آن‌ها با فناوری 5G و دیگری بدون این فناوری روانه‌ی بازار خواهند شد.

تحلیلگران می‌گویند در سال آینده میزان عرضه‌ی گوشی‌های مجهز به 5G به‌شکل محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد و مردم هم کم‌کم تمایلی بیشتری برای تهیه‌ی آن‌ها از خود نشان خواهند داد. عرضه‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی 5G به کاربران بیشتری امکان می‌دهد که به این فناوری نوظهور دسترسی داشته باشند. شکی نداریم که میزان تقاضا برای این دسته از گوشی‌ها بالا خواهد بود. امروزه دنیاگیری ویروس کرونا باعث بروز چالش‌های اقتصادی جدی شده و افراد کمی حاضرند پول زیادی برای گوشی پرداخت کنند. به‌همین دلیل احتمالا افراد زیادی برای تهیه‌ی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه اقدام خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد HMD گلوبال به‌خوبی از پتانسیل بازار خبر دارد و در همین راستا می‌خواهد چندین گوشی مجهز به 5G را دردسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد نوکیا خودش را برای حضور جدی در بازار محصولات 5G در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ آماده می‌کند، اما احتمالا این شرکت بخواهد برای جانماندن از تب‌و‌تاب رسانه‌ای، گوشی‌های موردبحث را در ماه‌های نخست سال آینده‌ی میلادی معرفی کند. تاکنون تقریبا نیمی از سال جاری میلادی به‌اتمام رسیده است.

شرکت‌های گوشی‌ساز طی چند وقت اخیر به‌شدت تحت‌تأثیر دنیاگیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و انتظار دارند کاهش فروش محصولات‌شان در ماه‌های پیش‌رو هم ادامه‌دار باشد. این شرکت‌ها به‌شدت روی 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا ازطریق آن بتوانند فروش محصولات‌شان را بالا ببرند و درنهایت درآمد بیشتری به‌جیب بزنند. درحال‌حاضر جزئیات کمی درمورد محصول HMD نداریم و نمی‌دانیم که قیمت گوشی نوکیا 5G جدید چقدر است. اما امیدواریم طی هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو افشاگران دست‌به‌کار شوند و اطلاعات آن را دردسترس رسانه‌ها قرار دهند.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز در این زمینه چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع