حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فروش فوری انواع هیوندا کارکرده در خودرو 45

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هیوندای کره در بازار خودروهای کارکرده ایران نامی آشنا و مطمئن است؛ چراکه این شرکت کره‌ای سالیان زیادی است که شریک تجاری ایران محسوب می‌شود و مصرف‌کنندگان خودروهای این شرکت در ایران کم نیستند؛ بااین‌حال، فروش هیوندای کارکرده همانند خرید آن از نمایندگی‌ها چندان کار آسانی نیست و به مشاوره‌ی فروش نیاز دارد.

تاریخچه‌ی برند خودروسازی هیوندا کره

شرکت خودروسازی هیوندای، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودرو در کشور کره‌جنوبی و یکی از شرکت‌های معتبر جهان در صنعت خودرو، امروزه موفق شده با ارائه انواع و اقسام محصولات گوناگون در کلاس‌های متنوع خودرویی، تولیدات خود را به بیشتر کشورهای جهان صادر کند.

در سال ۱۹۴۶،  چانگ جو یانگ هسته‌ی اولیه شکل‌گیری این شرکت خودروسازی را پایه‌گذاری کرد و در ابتدا،  فعالیت‌های صنعتی ازقبیل پروژه‌های عمرانی، فولادسازی، کشتی‌سازی، تجارت، الکترونیک و… را در دستورکار خود قرار داد. در سال ۱۹۶۷، یانگ شرکت هیوندای موتور را به‌عنوان یکی از مجموعه‌های اقماری گروه صنعتی هیوندای و در حکم بازوی خودروسازی این هلدینگ صنعتی تأسیس کرد.

شرکت هیوندای در ابتدا به‌منظور تولید خودرو با شرکت فورد وارد شراکت شد و مونتاژ فورد کورتینا را آغاز کرد. این شرکت در دوران فعالیتش همکاری با مهندسان و موسسات خودروسازی غربی را در دستورکار خود قرار داد و به‌تدریج توانست علم و تکنولوژی فراوانی در‌زمینه‌ی تولید خودرو به‌دست آورد؛ به‌ویژه پس از شروع قرن بیست‌ویکم‌، تولیدات شرکت هیوندای ازلحاظ طراحی و قوای فنی درمقایسه‌با گذشته تحولات شگرفی پیدا کردند و با پیشرفت چشمگیر مواجه شدند.

محصولات هیوندای در بازار ایران نیز بسیار پرطرفدار است و چندین دهه از عرضه‌ی نخستین مدل هیوندای به بازار کشور می‌گذرد. در این مدت، شرکت خودروسازی هیوندای محصولات نسبتا متنوع و پرشماری به‌صورت وارداتی یا مونتاژ داخل روانه‌ی جاده‌های کشورمان کرده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به حضور پرشمار انواع هیوندای سوناتا، سانتافه، النترا و… اشاره کرد. دراین‌میان، شرکت کرمان‌موتور دو مدل هیوندای ورنا و هیوندای آوانته را به‌صورت نسبتا انبوه تولید کردند و به مشتریان ایرانی تحویل دادند. درادامه، قصد داریم مهم‌ترین و محبوب‌ترین محصولات هیوندای در بازار ایران را بررسی کنیم که ازجمله انواع محصولات کرمان‌موتور در بازار است.

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت سدانی جمع‌وجور و ریزنقش است که از سال ۱۹۹۴ در خطوط تولید شرکت خودروسازی هیوندای حضور پیدا کرد. این خودرو که با نام هیوندای اکسل هم شناخته می‌شد، حضور در بازار کشورمان را نیز تجربه کرد. تاکنون، پنج نسل از هیوندای اکسنت به بازارهای مختلف عرضه ‌شده است و کرمان‌موتور نسل دوم این خودرو را با عنوان هیوندای ورنا مونتاژ کرده و به‌دست مشتریان داخل کشور رسانده است. همچنین، نسل چهارم هیوندا اکسنت که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ روی خطوط تولید شرکت هیوندای قرار داشت، به‌صورت وارداتی و مونتاژی دردسترس خریداران ایرانی قرار گرفته است.

هیوندای اکسنت نسل چهارم که به هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان‌موتور نیز شهرت دارد، از پیشرانه‌ی چهار سیلندر تنفس‌طبیعی ۱/۶ لیتری نیرو می‌گیرد و ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که به‌واسطه‌ی جعبه‌دنده‌ی چهارسرعته‌ی خودکار به‌سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد هیوندای اکسنت نسل چهارم (RB) برابر با ۱۱/۴ ثانیه است و میزان مصرف ترکیبی سوخت این خودرو ۱،۰۷۰ کیلوگرمی نیز ۶/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. حداکثر سرعت هیوندای اکسنت مونتاژی از ۱۸۴ کیلومتر‌برساعت فراتر نخواهد رفت.

هیوندای النترا

هیوندای النترا یکی دیگر از خودروهای جمع‌وجور شرکت خودروسازی هیوندای موتورز است که عمدتا در قالب بدنه سدان راهی بازارهای گوناگون شده است. این مدل از سال ۱۹۹۰ در خطوط تولید شرکت هیوندای حضور داشته و تاکنون هفت نسل از آن پا به عرصه وجود نهاده است. شرکت کرمان‌موتور نسل سوم هیوندا النترا را با عنوان هیوندای آوانته مونتاژ و روانه‌ی بازار داخل کرد که ازقضا با استقبال درخورتوجه مشتریان مواجه شد.

معروفیت هیوندای النترا در بازار ایران مدیون نسل پنجم این خودرو است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تولید می‌شد. شرکت آسان‌موتور هیوندای النترا نسل پنجم را وارد بازار کشورمان کرد و باتوجه‌به برخورداری از المان‌های ظاهری سیال و اسپرت، در کانون توجه قشر کثیری از خانواده‌های نسبتا مرفه‌تر قرار گرفت. همچنین در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، شرکت کرمان‌موتور نسل ششم هیوندای النترا را به‌صورت مونتاژ داخل به مشتریان تحویل داد.

این مدل به پیشرانه‌ی چهارسیلندر تنفس‌طبیعی دولیتری مجهز است که ازطریق جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته خودکار، ۱۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور را به‌سوی چرخ‌های محور جلو ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد ۹/۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر‌بر‌ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر، ازجمله ویژگی‌های فنی مهم هیوندای النترا AD به‌شمار می‌رود.

هیوندای سوناتا

سوناتا یکی از سدان‌های معروف و محبوب شرکت خودروسازی هیوندای است که چه در بازار ایران و چه در بازار‌های مختلف جهان با استقبال بسیار گسترده‌ی مشتریان رو‌به‌رو بوده است. قیمت مناسب، کابین جادار، تجهیزات معقول و هزینه‌ی نگه‌داری منطقی ازجمله دلایل محبوبیت هیوندای سوناتا در جوامع مختلف محسوب می‌شود. هیوندای سوناتا از سال ۱۹۸۵ وارد میدان شده و تاکنون هشت نسل مختلف را تجربه کرده است. در کشورمان، این خودرو با نسل پنجم خود شناخته شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد؛ اما طراحی انقلابی نسل ششم این خودرو سبب شد هیوندا سوناتا YF بیش‌ازپیش در کانون توجه اقشار نسبتا پردرآمد جامعه ایران قرار گیرد و به یکی از سدان‌های اندازه‌متوسط محبوب در بازار خرید‌و‌فروش خودرو کشور تبدیل شود.

نسل هفتم سوناتا نیز فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا کرد که البته همچون نسل پیشین از آن استقبال نشد. هیوندای سوناتا عمدتا به پیشرانه‌ی چهار‌سیلندر تنفس‌طبیعی ۲/۴ لیتری مجهز شده است. این خودرو ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۹ نیوتن‌متر گشتاور را به‌کمک جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی خودکار در نسل هفتم (LF) به‌سوی چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد هیوندای سوناتا LF برابر ۹/۵ ثانیه و بیشینه‌ی سرعتش ۲۰۸ کیلومتر‌بر‌ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱،۵۷۵ کیلوگرمی درحدود هشت لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود.

هیوندای توسان

هیوندای توسان یک از کراس‌اورهای معروف هیوندای است که از سال ۲۰۰۵ به سبد تولیدات این شرکت راه پیدا کرده و تاکنون سه نسل آن به مشتریان سراسر جهان تحویل داده شده است. هر سه نسل این خودرو حضور نسبتا پررنگی در بازار کشورمان داشته‌اند؛ اما در‌این‌بین، نسل دوم هیوندای توسان به‌دلیل طراحی بسیار جذاب‌تر از نسل پیشین و برخورداری از توان فنی مطلوب، توانست به محبوبیت چشمگیری در میان مشتریان ایرانی دست پیدا کند. نسل سوم این خودرو، موسوم به هیوندای توسان TL، در سال ۲۰۱۵ جایگزین توسان ML شد که به‌دلیل طراحی اسپرت‌ و خوش‌فرم‌تر، توجه علاقه‌مندان را به‌دنبال داشت. بااین‌حال، هیوندای توسان نسل سوم در ایران صرفا با پیشرانه‌ی دولیتری عرضه شد که توان فنی کمتری در‌مقایسه‌با نسل قبل برای آن در پی داشت. پیشرانه‌ی دولیتری تنفس‌طبیعی نسل سوم هیوندای توسان که در قالب مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در بازار ایران حضور دارد، ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور  تولید می‌کند که به‌واسطه‌ی جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی خودکار روانه‌ی چرخ‌های جلو می‌شود؛ درنتیجه شتابی برابر با ۱۱/۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر‌بر‌ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۸/۳ در صد کیلومتر برای این کراس‌اور زیبا و خوش‌استیل کره‌ای رقم خورده است.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه محبوب‌ترین و مشهورترین کراس‌اور شرکت خودروسازی هیوندای محسوب می‌شود که هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان بسیار محبوب است. نخستین‌بار درحدود نوزده سال پیش نام سانتافه در فهرست محصولات شرکت هیوندای مشاهده شد. نسل اول این خودرو شمایل چندان جذابی نداشت؛ اما از نسل دوم به‌بعد، طراحان کره‌ای و غیرکره‌ای شرکت هیوندای تصمیم گرفتند ظاهری جذاب و زیبا را برای این کراس‌اور اندازه‌متوسط خود رقم بزنند؛ درنتیجه، نسل‌های دوم و سوم و چهارم هیوندای سانتافه همواره یکی از مدل‌های زیبا و جذاب تولیدی شرکت کره‌ای به‌حساب ‌آمده است.

هیوندای سانتافه با نسل دوم خود پا به بازار ایران گذاشت و با همین نسل نیز نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. طراحی نسل سوم هیوندای سانتافه موسوم به DM که از سال ۲۰۱۲ روانه‌ی میدان شد، درمقایسه‌با گذشته کاملا متمایز و آغازگر زبان جدید و اختصاصی طراحی شرکت هیوندای به‌شمار می‌آمد. هیوندای سانتافه DM در قالب مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به بازار ایران راه پیدا کرده که همه‌ی مدل‌هایش از پیشرانه‌ی چهارسیلندر ۲/۴ لیتری نیرو می‌گیرد. جدیدترین مدل سانتافه موجود در ایران که به سانتافه DM نیوفیس معروف است، از پیشرانه‌ی ۲/۴ لیتری تزریق مستقیم GDi تقریبا ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. توان حاصل از این پیشرانه ازطریق جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی خودکار به‌سوی چرخ‌های جلو روانه می‌شود و شتاب صفر تا صد این خودرو ۱،۶۵۰ کیلوگرمی ۱۱/۶ ثانیه است. ناگفته نماند حداکثر سرعت این مدل ۱۹۰ کیلومتر‌بر‌ساعت و میانگین مصرف سوختش در هر صد کیلومتر درحدود ۸/۵ لیتر اعلام شده است.

حال اگر قصد فروش خودرو هیوندا کارکرده نظیر هیوندای سانتافه، هیوندای سوناتا و… را دارید؛ اما نمی‌دانید چگونه خودرو خود را با مناسب‌ترین قیمت و کمترین درصد ریسک بفروشید، می‌توانید با مراجعه به سایت خودرو 45، اولین قدم را برای فروش فوری خودرو کارکرده‌تان را بردارید.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع