فیس‌بوک اپلیکیشن جدید تماس صوتی خود را روانه بازار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
آیا از پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر استفاده می‌کنید؟ این پیام‌رسان امکان برقراری تماس صوتی بین کاربران را فراهم می‌کند ولی به نظر می‌رسد که فیس‌بوک تنها به این پیام‌رسان قانع نیست و می‌خواهد یک اپلیکیشن جدید را آزمایش کند. قرار است که این اپلیکیشن کار تماس صوتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. توجه داشته باشید که برنامه مورد بحث تنها برای تماس صوتی طراحی می‌شود و کاربرد دیگری ندارد.
 
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از اوبرگیزمو، نامی که شرکت فیس‌بوک برای این برنامه جدید انتخاب کرده، «کچ‌آپ» که به صورت “CatchUp” نوشته می‌شود. سوالی که برای بسیاری از متخصصان و تحلیلگران به وجود آمده این است که این برنامه چه تفاوتی با قابلیت تماس صوتی مسنجر دارد؟ چه دلیل و توجیهی برای وجود یک برنامه تماس صوتی مجزا وجود دارد؟
 
از دیدگاه متخصصان فیسبوک یک تفاوت اساسی بین کچ‌آپ و سایر قابلیت‌ها وجود دارد و آن، نمایش قابلیت دسترسی است. پیش از این وقتی یک کاربر با کاربر دیگر تماس تلفنی می‌گرفت، طرف مقابل ممکن بود پاسخ ندهد. این پاسخ ندادن گاهی به خاطر عدم حضور مخاطب در کنار تلفن و گاهی به خاطر در دسترس نبودن او بود.
 

مزیت استفاده از برنامه کچ‌آپ این است که کاربران می‌توانند وضعیت پاسخگویی خودشان را برای دیگران تعیین کنند. به عنوان مثال می‌توانند به مخاطب خود اعلام کنند که در دسترس نیستند یا به هر دلیل توان پاسخگویی به تماس را ندارند.
 
از دیدگاه متخصصان فیس‌بوک اپلیکیشن “CatchUp” برخی از محدودیت‌های تماس تلفنی را از میان برداشته است. به عنوان مثال کاربران بدون تماس گرفتن با کاربر دیگر می‌توانند متوجه شوند که مشغول است و فعلاً نباید تماس بگیرند تا اختلالی در تماس او ایجاد نشود. کچ‌آپ به همه این امکان را می‌دهد که در دسترس بودن یا عدم دسترسی به مخاطب دیگر را تشخیص دهند.
 
فیس‌بوک ادعا کرد که این برنامه مدتی است که در حال توسعه قرار دارد و متخصصان این شرکت دارند با تمام توان روی این برنامه کار می‌کنند. در حال حاضر این برنامه در آمریکا در دسترس و قابل استفاده است و کاربران دستگاه‌های اندروید و آی.اُ.اس می‌توانند از آن استفاده کنند. بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع