نوکیا با گوشی 5G باز می‌گردد!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

همزمان با توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G در بسیاری از کشورهای جهان در سالهای اخیر شماری از غول‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل نیز به سمت و سوی طراحی، تولید و عرضه گوشی‌های هوشمندی که از این فناوری نوین پشتیبانی می کنند روی آورده‌اند.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت تک رادار، به نظر می‌رسد که شرکت فنلاندی نوکیا نیز که روزگاری یکی از بزرگترین تولید کنندگان موبایل در جهان به شمار می‌رفت و سهم اعظمی از بازارهای فروش موبایل را به خود اختصاص داده بود، با توسعه و عرضه یک گوشی هوشمند جدید مجهز به فناوری پشتیبانی از شبکه 5G نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان را به سمت و سوی خود جلب کند و سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیشتر اعلام کرده بودند که میزان عرضه گوشی‌های 5G در سال آینده میلادی به میزان قابل توجهی رشد و افزایش پیدا خواهد کرد و کاربران نیز با توسعه زیرساخت‌های مربوطه در کشورهای مختلف تمایل بسیار بیشتری برای خریداری و استفاده از آنها خواهند داشت.

از طرفی دیگر، از آنجایی که تاکنون گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از قیمت بالایی برخوردار بوده‌اند، پیش‌بینی می‌شود در صورت عرضه و ارائه گوشی های هوشمند مقرون به صرفه و اقتصادی استقبال زیادی از آنها شده و خیل عظیمی از کاربران در کشورهای مختلف به سمت و سوی آن جلب شوند.

به عقیده آنها، بحران پاندمی ویروس کرونا چالش‌های اقتصادی و مالی متعددی را هم برای مردم و هم برای شرکت‌های تکنولوژی ایجاد کرده است و طبیعی است که افراد در سال های آینده تمایلی به صرف هزینه‌های زیاد و هنگفت برای خریداری گوشی نداشته باشند. بنابراین تولید و عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی که از فناوری‌های نوین همچون شبکه 5G پشتیبانی می کنند، می‌تواند یک معامله برد – برد برای تولید کننده و مصرف کننده به شمار برود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع