سامسونگ گلکسی اس۲۱ احتمالا مجهز به دوربین زیرنمایشگر خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دوربین‌های زیرنمایشگر، طراحی گوشی‌های تمام‌صفحه را وارد مرحله جدیدی خواهند کرد و دیگر نیازی به هیچ دوربین سلفی بیرون‌جهنده یا داخل ناچ نخواهد بود.

شیائومی اولین شرکتی بود که نمونه اولیه ایده دوربین سلفی زیرنمایشگر را به نمایش گذاشت که هر گونه نیاز به ناچ یا هول پانچ را برطرف می‌کرد. نایب‌رییس این شرکت همان زمان گفت که نمایشگرهای با روزلوشن بالا در پرچمدران امروزی بکارگیری فناوری دوربین سلفی زیرنمایشگر را سخت‌تر می‌کنند، چرا که آن‌ها جلوی نور بیشتری را مسدود می‌کنند. با این حال، صنعت نمایشگر سخت در تلاش است تا بر این مشکل فائق بیاید.

تاکنون، شیائومی و هواوی پتنت‌هایی را برای دوربین سلفی زیر نمایشگر به ثبت رسانده‌اند و سامسونگ هم قدم‌هایی را در این زمینه برداشته است.

پتنت‌های دوربین زیرنمایشگر شیائومی و هواوی

اخیر شرکت Visionox گفته است که تولید انبوه یک دوربین‌ زیرنمایشگر به نام InV See را آغاز کرده است. حالا یک منبع معتبر فاش کرده که اولین هندستی که مجهز به این دوربین خواهد بود به‌زودی معرفی خواهد شد. شاید بپرسید که Visionox چگونه توانسته بر مشکل این فناوری فائق بیاید؟ به نظر می‌رسد که این شرکت از یک پنل OLED شفاف جدیدی استفاده کرده که میزان نور رسیده به سنسور دوربین را به حداکثر خواهد رساند.

ضمنا به احتمال زیاد تفاوتی بین میزان روشنایی، محدوده رنگ و زاویه دید این نمایشگر واقع در بالای سنسور و نمایشگر زیر سنسور وجود داشته باشد.

به‌تازگی یک منبع معتبر در ویبو ادعا کرده است که بسیاری از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ که در سال آینده معرفی خواهند شد، از این نوع دوربین بهره خواهند برد. این منبع همچنین گفته است که گوشی‌های مذکور، از طرف سازندگان‌های هندست‌های پرچمدار بازار نخواهند بود. منظور این منبع ممکن است سازندگان چینی باشد که از جدیدترین چیپست‌ها روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند ، اما به جای نمایشگرهای ۱۴۴۰p از نمایشگرهای ۱۰۸۰p بهره می‌برند. حال سوال اینجاست که آیا پرچمداران آینده گلکسی نوت و اس سامسونگ که معمولا از پنل‌های ۱۴۴۰p QHD+ استفاده می‌کنند، مجهز به این فناوری نخواهند شد؟

سامسونگ گلکسی اس۲۱ (اس۳۰) و دوربین‌های زیرنمایشگر

براساس شایعات موجود، سری گلکسی اس۲۱ (اس۳۰) سامسونگ مجهز به دوربین زیرنمایشگر خواهند بود. این احتمال وجود دارد که سامسونگ از راهکار مشابه Visionox برای بکارگیری دوربین زیرنمایشگر استفاده کند، اما آن را روی نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر اجرا نماید.

سامسونگ اخیرا پتنی را برای راهکار دوربین زیرنمایشگر به ثبت رسانده که این موضوع را روشن‌تر می‌کند.

ضمن اینکه، رسانه‌های کره‌ای گزارش داده‌اند که سامسونگ می‌خواهد مشکل عبور نور در فناوری دوربین زیرنمایشگر را با ساخت پنل‌های HIAA2 حل کند. این پنل‌ها، تفاوت‌هایی با پنل HIAA1 که در طراحی هول پانچ گوشی‌های گلکسی اس۱۰ و نوت ۱۰ استفاده شده بود دارند. بد نیست بدانید که سامسونگ از تکنولوژی لیزر جدیدی برای ایجاد سوراخ‌های جلوی سری گلکسی اس۲۰ بهره گرفت که باعث کوچک‌تر شدن این سوراخ‌ها شد. حالا به نظر می‌رسد که تصمیم دارد از این تکنولوژی لیزری برای ایجاد یک سوراخ بسیار کوچکتر در یک نمایشگر OLED شفاف استفاده کند که اجازه ورود نور بیشتری را خواهد داد.

این راهکار تقریبا مشابه چیزی است که Visionox انجام داده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در عمل چه تفاوتی بین آن‌ها وجود خواهد داشت.

شایعات درباره دوربین زیرنمایشگر، ابتدا حول گوشی گلکسی فولد ۲ و سپس گلکسی اس۲۱ می‌چرخید، اما حالا شنیده می‌شود که سامسونگ قصد دارد این فناوری را روی هندست‌های میان‌رده سری A خودش نیز اجرا کند.  گلکسی فولد ۲ قرار است در ماه آگوست امسال رونمایی شود و اگر این گوشی مجهز به دوربین زیرنمایشگر گردد، می‌توان انتظار داشت که هندست‌های مجهز به این تکنولوژی خیلی زودتر از زمان موردانتظار معرفی شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع