تعداد آسیب پذیری نرم افزارهای متن باز نسبت به سال گذشته دو برابر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یک شرکت امنیتی در تحقیق اخیر خود متوجه شد تعداد آسیب پذیری های نرم افزارهای متن باز سالانه در حال افزایش است بطوریکه در یک سال گذشته این تعداد دو برابر شده است. در این تحقیق به فاصله سال های 2015 تا فصل اول سال 2020 حدود 2694 آسیب پذیری شناسایی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت RiskSense که در زمینه موارد امنیتی تحقیق می کند این بار تعداد آسیب پذیری های امنیتی نرم افزارهای متن باز را مورد بررسی قرار داده است. افزایش چشمگیر تعداد این آسیب پذیری ها در سال های گذشته باعث شد که این شرکت امنیتی گزارشی را در مورد این آسیب پذیری ها انجام دهد. افزایش این آسیب پذیری ها در یکسال 968 مورد بوده است. مدیر عامل ریسک سنس، Srinivas Mukkamala در مورد این گزارش می گوید: پیش از این در نرم افزارهای متن باز امنیت بیشتری دیده می شد بطوری که در مقایسه با نرم افزارهای تجاری امنیت بیشتری را نشان می داد. خطر وجود این آسیب پذیری ها زمانی است که این نرم افزارها بطور روزانه مورد استفاده قرار بگیرند. کشف آسیب پذیری ها می تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.

نکته مهم دیگر زمانی است که طول میکشد تا این آسیب پذیری به دیتا بیس ملی آسیب پذیری اضافه شود. حتی اگر آن آسیب پذیری بسیار خطرناک باشد باز هم زمان ثبت آن حدود 56 روز طول می کشد. این تاخیر باعث می شود تا کسب و کارها به همین مدت در معرض خطر قرار داشته باشند. در این گزارش آمده است که در میان سرورهای مورد بررسی سرور اتوماسیون جنکینزبا 646 آسیب پذیری بیشترین  CVE را در خود جای داده است.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تعداد آسیب پذیری نرم افزارهای متن باز نسبت به سال گذشته دو برابر شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا