امارات متحده عربی اولین کشور عربی آغاز کننده سفر مریخ خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امارات متحده عربی اولین کشور عربی خواهد بود که تا 40 روز دیگر ماموریت سفر به مریخ خود را آغاز خواهد کرد. این کشور هدف از این اقدام را تلاش برای ایجاد فرصتی برای جوانان و کسب دانش دانسته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Arab News، امارات متحده عربی تا کنون دو ماهواره با موفقیت با فضا پرتاب کرده و یک فضانورد این کشور نیز به ایستکاه فضایی بین المللی ارسال شده است. عمران شرف مدیر پروژه محمد بن رشید (MBRSC) در مصاحبه ای اعلام کرد ابن مامورین تنها به امارات تعلق ندارد و به کل منطقه مربوط می شود. قرار است کاوشگر اماراتی در ماموریت امید از 24 تیر سفر خود را آغاز و در بهمن ماه به سیاره سرخ برسد. این کاوشگر که با همکاری دانشگاه های کلرادو، برکلین و آریزونا طراحی شده با بودجه سازمان فضایی امارات متحده عربی پشتیبانی می شود.

کاوشگر اماراتی از سه نوع سنسور تشکیل شده تا بتواند اتمسفر پیچیده مریخ را اندازه گیری کند. نوع اول از سنسورها شامل دوربین هایی با رزولوشن بالا هستند تا بتوانند گرد و غبار و اوزون مریخ را اندازه گیری کنند. سنسور دوم نوعی طیف سنج اینفرارد است که می تواند بخش بالایی و پائینی اتمسفر را اندازه گیری کند. سنسور سوم نیز نوعی طیف سنج فرابنفش است که می تواند سطح اکسیژن و هیدروژن را اندازه گیری کند.

ساره امیری، وزیر علوم امارات متحده در مورد این پروژه می گوید: علاوه بر اهمیت اقتصادی امارات متحده در بخش های لجستیک و نفت و گاز، این کشور در بخش های علمی نیز از درجات بالایی برخوردار است. ما به دنبال احداث سازمان های دانش بنیان جدید هستیم. سپس ایجاد فرصت برای مهندسان، دانشمندان و محققان کشورمان از اهداف بعدی ما محسوب می شود. طی 60 سال گذشته تنها 6 کشور موفق به اجرای چنین پروژه ای شده اند و ما دو ماه پس از آغاز این ماموریت اطلاعات دریافتی آن را برای همه منتشر خواهیم کرد.

پروژه سفربه مریخ از سال 2014 در امارات شروع شده و تاا کنون تیم توسعه توانسته فضاپیمای مورد نیاز را طراحی و اجرا کند. این کاوشگر تا کنون بارها مورد آزمایش قرار گرفته است. از آنجایی که امارات محلی برای پرتاب این کاوشگر ندارد، پیش از شیوع کرونا این کاوشکر به ژاپن منتقل و برای پرتاب نیز از راکت ژاپنی استفاده خواهد شد. این کاوشگر قرار است شرایط آب و هوایی در مریخ را برای یکسال مورد بررسی قرار دهد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر امارات متحده عربی اولین کشور عربی آغاز کننده سفر مریخ خواهد بود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا