حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نگاه نزدیک زومیت به ال جی ولوت / LG Velvet

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ال‌جی از‌این‌پس قصد دارد نام‌گذاری الفبایی گوشی‌هایش را کنار بگذارد و از روشی جدید برای نام‌گذاری استفاده کند. گوشی ال جی  ولوت (Velvet) نخستین گوشی ال‌جی است که از این قانون در نام‌گذاری پیروی می‌کند. ال‌جی در طراحی ولوت به زبان طراحی خاصی موسوم ‌به 3D Arc متکی شده است. در این زبان طراحی، شیشه‌ی پنل پشتی و جلویی دستگاه به‌شکلی خمیده متقارن شده است تا این گوشی نه‌تنها طراحی مدرن و زیبایی داشته باشد؛ بلکه به‌خوبی در دست جای بگیرد و لیز نخورد.


نگاه نزدیک ویدیویی

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات | تماشا در IGTV


ال‌جی ولوت از صفحه‌نمایش بزرگ P-OLED با نسبت تصویر ۲۰:۹ و رزولوشن۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و چگالی ۳۹۵ پیکسل‌براینچ استفاده می‌کند. جدیدترین گوشی ال‌جی در نسخه‌ی 5G به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام مجهز شده است؛ اما در نسخه‌ی 4G که وارد بازار خاورمیانه‌ و سپس ایران خواهد شد، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده شده است. درکنار این تراشه، ولوت از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم بهره برده تا هسته‌ی اصلی تأمین قدرت پردازش در گوشی میان‌رده ال‌جی باشد.

ال جی ولوت / LG Velvet

حافظه‌ی ذخیره‌سازی ولوت با کارت میکرو SD تا دو ترابایت ارتقادادنی است. به‌لطف بهره‌مندی این گوشی از گواهی IP68، متوجه می‌شویم این گوشی دربرابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار مقاوم است. در ال‌جی ولوت حسگر اثرانگشت به زیر صفحه‌نمایش منتقل شده است.

ال جی ولوت / LG Velvet

در بخش بالایی صفحه‌نمایش ال‌جی ولوت، بریدگی کوچک قطره‌ای‌شکلی وجود دارد که میزبان دوربین سلفی است. در‌حال‌حاضر، ولوت برای بازار کره‌جنوبی معرفی شده است. درزمینه‌ی دوربین، گوشی ولوت در پنل پشتی میزبان مجموعه‌دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی برای ثبت جلوه‌ی بوکه است. در پنل جلویی ولوت، حسگری ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی ظاهر وجود دارد. اصلی‌ترین نکته‌ی دوربین ولوت به وضوح حسگرها یا نوع لنزها مربوط نمی‌شود؛ بلکه نحوه‌ی چینش و طراحی دوربین‌ها مدنظر است. در پنل پشتی ولوت، تنها دوربین اصلی برآمدگی دارد و دو دوربین دیگر با سطح پشتی کاملا هم‌تراز هستند. به‌علاوه در زیر سه ‌دوربین، فلاش LED تکی جای گرفته که برآمدگی ندارد. 

ال جی ولوت / LG Velvet

ال‌جی قصد دارد گوشی ولوت را در رنگ‌های نارنجی، سبز، مشکی و سفید عرضه کند. نکته‌ی جالب درباره‌ی ال‌جی ولوت بهره‌مندی از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون است. ناگفته نماند ولوت درگاه USB Type-C و اسپیکرهای استریو ویژه‌ای دارد که می‌تواند صدا را متعادل‌سازی کند. همچنین، با اتکا بر هوش مصنوعی می‌تواند به‌شکلی خاص حجم صدا را کنترل و آن را برای موقعیت‌های مختلف بهینه کند.

ال جی ولوت / LG Velvet

طبق اعلام رسمی ال‌جی، گوشی ولوت به باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است و از شارژ سریع سیمی با قدرت ۳۰ وات به‌همراه شارژ بی‌سیم با قدرت ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. 

کاربر درصورت تمایل می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی اضافی، لوازم جانبی متنوعی نظیر قلم لمسی یا صفحه‌نمایش دوگانه برای ولوت تهیه کند. در فرصت پیش‌آمده، نگاهی به صفحه‌نمایش دوگانه‌ی این محصول انداخته‌ایم. در کاور دوال اسکرین می‌توان صفحه‌ای کاملا مجزا از گوشی اصلی را داشته باشیم و به‌صورت کامل اپلیکیشن‌های متفرقه را اجرا کنیم. البته قابلیت هماهنگی میان دو صفحه‌نیز وجود دارد که بسته به نوع اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان باید پیاده‌سازی کنند. 

ال جی ولوت / LG Velvet

ال جی ولوت / LG Velvet

ال جی ولوت / LG Velvet

ال جی ولوت / LG Velvet

ال جی ولوت / LG Velvet

ال جی ولوت / LG Velvet

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع