حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

معرفی 6 اپلیکیشن ساده برای نقاشی و رسم شکل در مک

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در این مطلب شما را با 6 اپلیکیشن جذاب برای نقاشی و رسم شکل‌های مختلف در مک آشنا می‌کنیم که علی‌رغم سادگی، کاربرد فراوانی دارند.

جالب است بدانید که افراد بسیاری از مک به عنوان یک کارگاه خلاقیت یاد می‌کنند. امروزه طراحان داخلی، گرافیست‌ها، سازندگان ویدیوهای انیمیشنی و معماران تمایل خاصی به استفاده از مک دارند و این موضوع باعث شده تا روز به روز شمار اپلیکیشن‌های مربوط به طراحی در مک افزایش یابد. در ادامه به معرفی 6 اپلیکیشن ساده اما کاربردی برای نقاشی پرداخته‌ایم که کاربران مکینتاش می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

1. MacPoint

این اپلیکیشن در دهه 80 میلادی طراحی شده و بیشتر حکم نوستالژی را برای کاربران دارد. برای راه‌اندازی مستقیم مک پینت در مرورگر می‌توانید از Internet Archive استفاده کنید. جهت ذخیره‌سازی اثر هنری خود نیز می‌توانید از آن اسکرین شات بگیرید.

فایل‌های DSK اصلی مک پینت را می‌توان به راحتی از Internet Archive دانلود کرد. توجه داشته باشید که حین این کار ممکن است به ابزار دیسک مک نیز احتیاج پیدا کنید. ابتدا به Disk Utility رفته و سپس گزینه‌های File و Open disk image را بزنید.

2. Patina

اپلیکیشن Patina درست همانند مایکروسافت پینت کاربرد بسیار ساده‌ای دارد؛ اما آثار خلق شده در آن زیباتر و حرفه‌ای تر به نظر می‌رسند. جالب است بدانید که در پاتینا خبری از لایه‌های متعدد و پیچیده نیست. هرچند که کاربر با استفاده از همان یک لایه نیز می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. از جمله قابلیت‌های موجود در این برنامه می‌توان به بریدن، چرخاندن و تنظیم رنگ تصویر و همچنین وجود قلم‌های مختلف برای نقاشی اشاره کرد.

رابط کاربری زیبا و جذاب پاتینا باعث شده تا کار با آن بسیار لذت بخش باشد. لازم به ذکر است که این برنامه با انواع فایل‌های مختلف همچون فوتوشاپ، PDF، PNG و JPG نیز سازگاری دارد.

3. ویژگی مارک-آپ در Preview

اغلب کاربران مک با اپلیکیشن Preview آشنایی دارند؛ اما جلب است بدانید که با استفاده از قابلیت مارک-آپ در این برنامه، می‌توان به رسم شکل در مک پرداخت و امور مختلفی را انجام داد.

پس از باز کردن تصویر در Preview، روی آیکون موجود در سمت راست نوار جستجو تک تایمز کرده و به Markup Toolbar بروید.

این ابزار درست مانند یک اپلیکیشن مخصوص نقاشی عمل می‌کند؛ بدین ترتیب که می‌توان علاوه بر خلق تصاویر و اشکال مختلف، از حاشیه‌زنی و قابلیت پیش‌نمایش تصاویر نیز استفاده کرد.

4. Sketch

هنگامی که پای تنوع و گستردگی در میان اپلیکیشن‌های مخصوص نقاشی به میان می‌آید، Sketch حرف اول را می‌زند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان علاوه بر خلق آثار حرفه‌ای، می‌توان طرح ها و اشکال مختلفی را برای وب‌سایت‌ها به وجود آورد. ابزارهای طراحی متعدد، بوم نقاشی و اشکال قابل ویرایش از جمله ویژگی‌های موجود در اسکچ هستند.

در اینجا باید خاطرنشان کرد که کار با این برنامه کمی دشوار بوده و مستلزم تجربه و دانش قبلی پیرامون طراحی است. با این حال افراد مبتدی نیز می‌توانند با کمی تمرین، از خدمات خارق‌العاده Sketch بهره‌مند شوند.

5. Paintbrush

پینت براش یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مفید برای نقاشی و تصویرپردازی بوده که به لحاظ کاربرد بسیار شبیه به مایکروسافت پینت است.

اگر قصد کشیدن شکل‌های پیچیده و دشوار را ندارید، اپلیکیشن Paintbrush یکی از بهترین گزینه‌های موجود روی مک است.

6. ArtBoard

آرت بورد با استفاده از ویژگی‌ها، ابزارها، اجزای کاربردی خود به شما اجازه می‌دهد تا طرح‌های مینیمالیستی و پر جزییاتی را به وجود آورده و به رسم شکل در مک پبردازید. امکان استفاده ار لایه‌ها و تصاویر پس زمینه متعدد نیز در این برنامه وجود دارد.

در Artboard می‌توان به صورت همزمان، روی جوانب مختلف تصویر کار کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در این برنامه، Drag and Drop است که امکان باز کردن مستقیم تصویر را برای شما فراهم می‌آورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع