حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شاید مایکروسافت خیلی زود تبدیل به شرکتی دو تریلیون دلاری شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

۴۴ سال طول کشید تا ارزش شرکت مایکروسافت به یک تریلیون دلار برسد، اما حالا ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این غول دنیای تکنولوژی ممکن است خیلی زودتر به ارزش ۲ تریلیون دلاری دست‌یابد.

بعد از آن‌که مایکروسافت در آپریل ۲۰۱۹ ارزش ۱ تریلیون دلاری را پشت سر گذاشت، حالا ارزشی بالغ بر حدود ۱٫۴۲ تریلیون دلار دارد. طبق ارزیابی‌ها احتمالا این شرکت طی دو سال آینده به ارزش دو تریلیون دلاری خواهد رسید و هر سهم آن از حدود ۱۸۷ دلار، به ۲۸۳ دلار خواهد رسید. این جهش بیشتر بخاطر کسب‌و‌کار ابری مایکروسافت است که رشد چشم‌گیری داشته است و بازار را تا حدودی از رقیب خود آمازون، ربوده است. همه‌گیری کرونا نشان داد که نداشتن استراتژی خوب در بحث فضای ابری خیلی از کسب‌و‌کارها را دچار مشکل می‌کند، درنتیجه بسیاری از شرکت‌ها به انتقال اطلاعات به سرورهای دیجیتال رو آوردند و مایکروسافت در زمینه فروش سرویس ابری خود، خوب عمل کرده و پیشتاز بوده و فاصله خود را با رقبا، یعنی آمازون و گوگل زیادتر کرده است.

اگر مایکروسافت همین روند را ادامه دهد و روند افزایش درآمدی ۱۴ درصدی در سال‌های بعد داشته باشد، درآمد هر سهم آن و نقدینگی شرکت ۱۷ درصد افزایش می‌یابد، درنتیجه احتمالا تا دو سال آینده این شرکت به ارزش ۲ تریلیون دلار خواهد رسید. اینگونه ۲۰ درصد این رشد را مدیون سرویس ابری خود خواهد بود. همچنین بخش کسب‌و‌کار و تولید خود را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد و ۳ درصد افزایش درآمدی ویندوز کافی است تا به این رقم دست پیدا کند. بخش‌های یاد شده در سه‌ماهه اول به ترتیب ۲۷ درصد، ۱۵ درصد و ۳ درصد رشد داشته‌اند.

مایکروسافت برای به‌دست‌آوردن مقام اول ارزشمندترین شرکت با اپل و آمازون درحال رقابت است. پیش‌بینی می‌شود اپل به روند روبه‌رشد خود ادامه داده و با فروش لوازم جانبی موبایل، این راه را سریعتر طی کند. آمازون هم بخاطر ویروس کرونا، درحال افزایش سهم خرده‌فروشی خود در دنیا و از طرفی، افزایش سود از طریق سرویس ابری خود نیز هست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع