عرضه 7.2 میلیون گوشی پیکسل توسط گوگل در سال ۲۰۱۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طبق گزارش‌های جدید، عملکرد کسب‌و‌کار موبایلی گوگل در سال ۲۰۱۹ به‌شکل درخورتوجهی بیش از حد انتظارات بوده است. بنابر ادعای مؤسسه‌ی پژوهشی IDC‌، خانواده‌ی پیکسل در سال ۲۰۱۹ بهترین عملکرد تاریخش را برجای گذاشته و حتی توانسته است عملکردی بهتر از وان‌پلاس‌ از خود نشان دهد. IDC شمار گوشی‌های عرضه‌شده‌ی گوگل به بازار در سال ۲۰۱۹ را تقریبا ۷/۲ میلیون واحد اعلام می‌کند. این عدد ۵۲ درصد بیشتر از تعداد گوشی‌هایی است که این شرکت در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کرده بود.

آمار مربوط به فروش گوشی‌های وان‌پلاس در بازارهای بین‌المللی به‌صورت عمومی دردسترس قرار ندارند، بااین‌حال مؤسسه‌ی Counterpoint Research ادعا می‌کند این شرکت توانسته است تنها در بازار هند در سال ۲۰۱۹، دو میلیون واحد گوشی به‌فروش برساند. در نظر داشته باشید که از هند به‌عنوان بازار اصلی وان‌پلاس یاد می‌شود.

فرانسیسکو جرومینو، از مؤسسه‌ی IDC، به‌تازگی توییتی جدید درباره‌ی عملکرد گوگل منتشر کرده و گفته است بخش عمده‌ی رشد برند پیکسل به‌دلیل عملکرد موفق در سه بازار ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپای غربی و ژاپن به‌دست آمده است. گوگل فعلا ترجیح داده به ‌درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر در این زمینه پاسخ ندهد.

جرومینو به اسم مدل‌های پرفروش گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل اشاره نکرده است؛ بااین‌حال، گزارش‌های پیشین ادعا می‌کنند پیکسل 3a توانسته است نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. در نظر داشته باشید بسیاری از ناظران بازار می‌گویند پیکسل 3a توانسته ازلحاظ فروش گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را هم کنار بزند؛ بنابراین، منطقی است اگر انتظار داشته باشیم فروش عالی پیکسل 3a باعث کسب درآمد درخورتوجه برای گوگل شده باشد.

سوندار پیچای،‌ مدیرعامل گوگل، در جلسه‌ی توجیهی مربوط به گزارش مالی این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته‌ی میلادی به سهام‌داران گفت گوگل توانسته است به‌لطف عرضه‌ی پیکسل 3a در ماه مه همان سال، میزان فروش خانواده‌ی پیکسل را در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ دوبرابر افزایش دهد. در ماه‌های اخیر، گوگل طرح‌های فروش ویژه و البته تخفیف‌هایی خاص برای گوشی‌هایش ارائه داده است تا بتواند میزان فروش آن‌ها را افزایش دهد. در بسیاری از این تخفیف‌ها، کاهش قیمت گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۳ و ورود آن‌ها به بازه‌ی قیمتی ۴۰۰ دلار را شاهد بودیم.

در اوایل سال ۲۰۲۰، رسانه‌ی اینفورمیشن گزارشی اختصاصی منتشر کرد و مدعی شد با وجود هم‌زمانی عرضه‌ی گوشی پیکسل ۴ با فصل تعطیلات، میزان استقبال از آن در حد انتظارات نبوده و پیکسل ۴ فروش چشمگیری تجربه نکرده است. گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند حتی گوگل نیز از عملکرد تیم پیکسل رضایت ندارد؛ به‌همین‌دلیل، برخی از مدیران این برند را برکنار کرده است. براساس آمار، گوگل در ۶ ماه نخست عرضه‌ی پیکسل ۴ به بازار، تقریبا دومیلیون واحد از این گوشی را فروخته است؛ اما در همین بازه‌ی زمانی، ۳/۵ میلیون گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال به‌همراه ۳ میلیون پیکسل 3a روانه‌ی بازار شده‌اند.

گوگل با وجود ثبت عملکرد بهتر درمقایسه‌با وان‌پلاس، هنوزهم راه درازی در پیش دارد و باید برای مطرح‌تر‌شدن در بازار، اقدامات بیشتری انجام دهد. گوگل تاکنون موفق نشده است به جمع ۱۰ شرکت برتر حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند وارد شود و در مقایسه‌ای کوتاه، متوجه می‌شویم اپل توانسته تنها در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۳/۸ میلیون آیفون بفروشد. 

گزارش‌های جدید می‌گویند گوگل قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، مدل جدید پیکسل 3a را با نام پیکسل 4a معرفی کند. این گوشی که به‌عنوان یکی از رقبای اصلی آیفون SE 2020 شناخته می‌شود، تاکنون بارها تاریخ معرفی‌اش به‌تأخیر افتاده است. گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند قیمت گوشی گوگل پیکسل 4a بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد بود.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع