حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هزینه‌کردها در IT در سال 2020 هشت درصد کاهش می‌یابد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بر پایه یک پیش‌بینی جدید از سوی موسسه معتبر گارتنر، هزینه‌کردهای جهانی در صنعت IT در سال 2020، به خاطر مشکلات ناشی از پاندمی کروناویروس، با کاهش 8 درصدی مواجه خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی شده که هزینه‌کرد IT امسال به 3.4 تریلیون دلار برسد، که نسبت به 3.7 تریلیون دلار در سال 2019 کاهش نشان می‌دهد.

 

به گزارش تک تایمز از شماران سیستم به نقل از سیودایو، گارتنر پیشبینی کرده است که اولویت‌های آی‌تی از پروژه‌هایی که هدف آنها رشد یا تحول است به سمت تکنولوژی متمرکز بر ماموریت که از عملیات‌ها پشتیبانی می‌کند سوق یابند.

طبق این پیش‌بینی، در حالی که شرکت‌ها ممکن است فعلا پروژه‌های ابری مقیاس وسیع را به حال تعلیق در آورند، ولی انتظار می‌رود که خدمات ابر عمومی امسال 19% رشد یابد.

 

گارتنر در ادامه می‌گوید که در صنایعی که شدیدا از این پاندمی متاثر شده‌اند، از جمله سرگرمی و سفر، بازیابی به سطوح هزینه‌کردی پیش از پاندمی در حوزه آی‌تی ممکن است تا سه سال طول بکشد.

 

با اینکه بسیاری از صنایع با یک ذهنیت رشد وارد سال 2020 شدند، ولی ادامه اثرات قرنطینه سبب شده تا مدیران آی‌تی سریعا تغییر رویه بدهند.

این اختلال بر همه چیز از تحویل PC تا بهره‌وری توسعه دهنده نرم‌افزار تاثیرگذار بوده است.

 

با اینکه گارتنر این سال را با انتظار رشد 3.4 درصدی سال به سال آغاز کرده است، ولی آمارهای جدید حکایت از آن دارند که هزینه‌کرد در IT کاهش یابد، چرا که اولویت‌های شرکت‌ها تقریبا به صورت آنی بازطراحی می‌شوند.

 

از دیدگاه جان-دیوید لاولاک، نایب رییس برجسته امور تحقیقات در موسسه گارتنر، دلیل مستقیم پشت این کاهش مستقیما به خود پاندمی کرونا مربوط نمی‌شود، بلکه به مقررات سلامت عمومی پس از آن ارتباط پیدا می‌کند.

 

لاولاک در این خصوص گفته: «این قرنطینه‌ها موجب نامعلومی درآمدها در سطوح تصمیم‌گیری شرکت‌ها شده است. مدیران ارشد مالی نمی‌دانند شرکت امسال چقدر پول در خواهد آورد».

 

همچنین گارتنر پیش‌بینی کرده است که تحول دیجیتالی بیشتر از گذشته مورد استقبال قرار بگیرد، چرا که استفاده از اکوسیستم‌های کسب و کار دیجیتال، اتوماسیون (از جمله هوش مصنوعی و RPA)، و کار بدون وابستگی مکانی به سرعت در حال رونق گرفتن است.

 

لاولاک گفت: «ما نمی‌توانیم به شیوه آنالوگ انجام کارها برگردیم. ما در آینده نمی‌توانیم تعداد کارکنان سابق را برای دستیابی به همان مقدار عایدی داشته باشیم».

  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع