گلکسی نوت ۲۰ نمایشگر مسطح خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از معرفی سه پرچمدار از خانواده اس و دو پرچمدار از خانواده‌ نوت در سال ۲۰۱۹، سامسونگ سال ۲۰۲۰ را با معرفی ۳ پرچمدار جدید دیگر با نام‌های اس ۲۰، اس ۲۰ اولترا و اس ۲۰ پلاس آغاز کرد و برطبق شایعات، به زودی دو پرچمدار دیگر با نام‌های نوت ۲۰ و نوت ۲۰ پلاس را نیز در تاریخ ۱۵ مردادماه (۵ آگوست) رونمایی خواهد نمود.

با مقایسه دو خانواده‌ اس ۱۰ و اس ۲۰ متوجه تفاوت‌هایی اساسی می‌شویم. به‌عنوان مثال، نسخه‌ی  اس ۱۰e برای نسل بعدی ارائه نشد. حالا به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد روند برعکسی را به اجرا بگذارد و برای اولین بار در چند سال گذشته، پرچمدار جدیدش را با صفحه‌نمایشی کاملاً تخت وارد بازار کند. این اطلاعات جدید، از طریق منبعی معتبر به نام Ice Universe به دست آمده و بنابراین احتمال رخ دادن آن نسبتاً بالاست.

صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۲۰ تخت خواهد بود!

برای بسیاری از هواداران شوکه‌کننده است؛ ولی سامسونگ قصد دارد نسخه‌ کوچکتر خانواده‌ نوت ۲۰ را با صفحه‌نمایشی تخت به بازار ارائه کند و اگر به تاریخچه‌ این شرکت نگاهی بیندازیم، احتمالاً این موضوع به ترند جدید سامسونگ برای محصولات بعدی‌اش تبدیل خواهد شد.

بیایید به سال ۲۰۱۵ و خانواده‌ی نوت ۵ بازگردیم. سامسونگ با طراحی این مدل جدید، انقلابی بزرگ در زبان طراحی محصولاتش به وجود آورد. البته اشاره به نوت ۷ هم خالی از لطف نیست؛ ولی این محصول خیلی زود از بازار خارج شد و نوت ۸ کاملاً جای آن را پر کرد تا پرچمداران سامسونگ به سمت سیاق جدیدی حرکت کنند.

پیش از آن هم سری S با صفحه‌نمایش‌های خمیده ارائه شده بود و در طول سالیان گذشته، برندهای متعددی از این ترند تقلید کرده‌اند؛ حتی برخی شرکت‌ها پا فراتر گذاشته‌اند و با طراحی‌های به اصطلاح «آبشاری» خواسته‌اند استانداردهای جدیدی را در این زمینه تعریف کنند؛ ولی حالا سامسونگ قرار است این سبک طراحی را به کل از محصولاتش حذف کند و این کار را با نوت ۲۰ شروع خواهد کرد تا بر خلاف این جریان حرکت کند و مستقیماً با شرکت‌هایی مانند هوآوی، ویوو، اوپو و موتورولا وارد رقابتی جدید شود.

گرچه سامسونگ هرگز سری  اس ۱۰e را ادامه نداد؛ ولی ارائه‌ اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت نشان می‌دهد که این شرکت حساب ویژه‌ای بر روی صفحه‌نمایش‌های تخت باز کرده ‌است.

منتظر خمیدگی‌های بزرگ بر روی مدل‌های دیگر نیز نباشید

همه می‌دانیم که سامسونگ حداقل یک نسخه دیگر از نوت ۲۰ را هم به بازار ارائه خواهد داد و این نسخه به احتمال زیاد از نمایشگری خمیده بهره می‌برد؛ ولی این خمیدگی‌ها، به‌نظر جزئی و کوچک هستند. به نظر می‌آید که سامسونگ قصد دارد دوباره به دوران نمایشگرهای تخت بازگردد و این کار را با تلفن‌های پرچمدارش آغاز کرده تا انتقادات را در حداقل میزان ممکن نگه دارد.

هنوز مدت زیادی تا رونمایی از گلکسی اس ۲۱ یا اس ۳۰ باقی مانده؛ بنابراین، هنوز نمی‌توان در مورد برنامه‌های سامسونگ نظر قطعی داد. بنابراین، بهتر است که فعلاً بر روی اطلاعات موجود در مورد خانواده‌ نوت ۲۰ تمرکز کنیم.

در بخش مشخصات انتظار می‌رود که نمایشگر ۶٫۴ اینچی اولد تخت گوشی هوشمند گلکسی نوت ۲۰ ۵G به رزلوشن FHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز با باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت و یا مشابه آن را در کنار همان اسنپدراگون ۸۶۵ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم در راه باشد.

سرانجام، مشخصات دوربین گلکسی نوت ۲۰ تا حدودی نامشخص باقی مانده است ولی شاید بتواند یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی را در خود جای دهد، همچنین از یک لنز پریسکوپ ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵۰ برابر و یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع