ساخت نوعی هدست نوری که قادر است اضطراب و استرس را کاهش دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فناوران جوان ایرانی موفق به ساخت نوعی هدست نوری خانگی شده اند که می تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد. ساخت این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی انجام شده که دستاورد مهمی در حوزه پزشکی محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از اجرایی شدن طرح های مختلف توسط فناوران جوان دانشگاهی در حوزه پزشکی خبر داد و گفت این صنایع تحت پوشش ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت قرار دارند. ستاد توسعه اکنون طرحی با عنوان هدست نوری را به مرحله تجاری سازی رسانده که در آن سطوح مغزی توسط LED و لیزر تحریک خواهند شد. این دستگاه می تواند با تائید پزشک به مصارف خانگی و مورد استفاده بیماران قرار گیرد. نوع لیزری آن برای مصرف کلینیک ها ساخته شده است.

شرکت نورآزما فناور طراح این هدست در مورد آن می گوید: این هدست با تاباندن نور به سطوح مختلف مغز قابلیت التیام و کاهش عارضه های مغزی و عصبی را خواهد داشت. این هدست همچنین می تواند به عنوان نوعی مکمل در درمان بیماری هایی نظیر آلزایمر، افسردگی، اضطراب و مواردی مشابه در کادر پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر این دستگاه در انتظار اخذ مجوزهای لازم است تا به تولید انبوه برسد. قیمت این دستگاه نیز تقریبا یک چهارم قیمت نوع خارجی آن است.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر ساخت نوعی هدست نوری که قادر است اضطراب و استرس را کاهش دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا