خودروها بصورت آزمایشی از طریق اینترنت شماره گذاری می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

رئیس پلیس راهور ناجا از شماره گذاری خودروها به صورت اینترنتی و از راه دور خبر داد. از هفته آینده عملیات شماره گذاری خودروها بطور آزمایشی و از طریق اینترنت انجام می گیرد. احتمالا در آینده نیز قبض جریمه و کاغذهای کروکی نیز از راه دور به دست افراد خواهد رسید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سردار هادیانفر با بیان اینکه تعداد خودروهایی که در جاده ها تردد می کنند 35 میلیون است گفت: تمام افراد کشور به نوعی کاربر ترافیک محسوب می شوند. در ایران هر سانحه رانندگی هزینه ای بالغ بر 5.2 میلیارد تومان بطور مستقیم و غیرمستقیم برجای می گذارد افزود: از سال 85 تا سال 95 با موج کاهش تصادفات مواجه بودیم. که این موج از سال 96 متوقف شده و دوباره شاهد رشد 1.7 درصدی تصادفات بوده ایم. از بهمن ماه سال 98 نیز با کاهش 1.7 درصدی تعداد جانباختگان و مجروحان روبرو شدیم که نشان از کاهش سوانح رانندگی داشته است. اهداف جدیدی که در شورای راهبردی ترافیک کشور تعریف شده نیز به این امر کمک خواهد کرد. این اهداف شامل تحول سیستم، توسعه انضباط ترافیکی و هوشمندسازی خواهد بود.

سردار هادیانفر دستاوردهای جدید در هوشمند سازی را ارسال اینترنتی قبض های جریمه دانست و گفت: با توافقی که با بیمه مرکزی انجام شده است کاغذهای کروکی نیز دیگر کاربرد نخواهند داشت. شماره گذاری اینترنتی خودرو نیز فعلا دردو مرکز در تهران انجام خواهد شد که در راستای هوشمند سازی فعالیت های پلیس راهور انجام می گیرد. بدین ترتیب شاهد کاهش حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور و راه خواهیم بود. در این میان از فناوری های هوایی پایش تصویری برای نظارت بر تلفات حادثه ساز و بررسی تعیین موقعیت استفاده می شود. در این طرح از پهبادهایی با قابلیت 12 ساعت پرواز مستمر در مسیر 300 کیلومتری استفاده خواهد شد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر خودروها بصورت آزمایشی از طریق اینترنت شماره گذاری می شوند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا