حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بودجه 100 میلیون دلاری اپل برای ترویج عدالت و برابری نژادی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – تیم کوک، مدیر عامل فعلی شرکت اپل از اختصاص 100 میلیون دلار پول برای ترویج عدالت و برابری نژادی در دنیا خبر داد. این مبلغ صرف امور خیرخواهانه می شود.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، روز پنجشنبه از اختصاص 100 میلیون دلار پول برای ترویج عدالت و برابری نژادی سخن گفت و اظهار داشت که این مبلغ، بیشتر صرف اموری همچون تحصیلات، برابری مالی و اصلاحات عدالت کیفری خواهد شد؛ بلکه شاید تغییری در این سیستم غلط به وجود آمده و موانعی که در جوامع رنگی (به ویژه سیاه پوستان) برای رسیدن به فرصت و عزت هست از میان برداشته شود.  

کوک با انتشار پستی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که تغییرات لازم باید انجام شوند و اپل نیروی محرکه ای برای این کار خواهد بود. اپل با نهادهایی همچون EJI که در راستای برابری عدالت تلاش می کنند نیز همکاری می کند.

طبق اظهارات کوک، تلاش برای ترویج عدالت و برابری نژادی به سرپرستی لیزا جکسون (معاون بخش محیط زیست و امور اجتماعی و سیاسی اپل) و از ایالت متحده آغاز خواهد شد و سپس به کشورهای دیگر نیز گسترش می یابد. اپل همچنین نظارت دقیق تری را در شیوه استخدام و کارگزینی خود اعمال خواهد کرد. کوک اضافه کرده که همکاری خود با شرکای تجاری سیاه پوست را نیز توسعه می دهد.

اپل یکی از دیگر از شرکت هایی است که نسبت به اعتراضات سراسری ناشی از مرگ جورج فلوید، مخالفت خود را اعلام کرده و به حمایت از معترضین پرداخته است. این کمپانی در تاریخ چهارم ژوئن نامه ای سرگشاده از کوک را در وب سایت خود به نمایش درآورد. البته شرکت از ارائه توضیحات دقیق پیرامون نحوه اختصاص این مبلغ به امور مختلف سر باز زده و جزییات کاملی را در اختیار رسانه ها قرار نداده است. گوگل و آمازون نیز دیگر غول های بزرگ در صنعت تکنولوژی هستند که هر یک به نوبه خود، اقداماتی را برای حمایت از معترضین و مخالفت با نژادپرستی صورت داده اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع