حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فیس‌بوک با خرید وب سایت Giphy بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز –  شرکت فیس‌بوک به تازگی اقدام به خرید یکی از محبوب ترین وب سایت های دنیا یعنی Giphy کرده است. این موضوع باعث شده تا قانون گذاران کشورهای مختلف تحقیقات خود را بار دیگر از سر بگیرند.

کمپانی فیس‌بوک یک بار دیگر از سوی قانون گذاران مورد بازرسی قرار گرفت؛ اما این بار به خاطر خرید یک موتور جستجوی قدیمی که معمولا از آن برای یافتن تصاویر متحرک استفاده می شود.

مقامات رقابت و بازار انگلیس روز جمعه اعلام کرده اند که در حال بررسی مالکیت جدید فیس‌بوک هستند. آنان معتقد هستند که خرید جدید فیس‌بوک موجب کاهش رقابت در بازار انگلستان بر سر اجناس و خدمات می شود.

فیس‌بوک در پاسخ به این ادعا، یکپارچه سازی جهانی با وب سایت Giphy را به صورت موقت متوقف کرده است. سخنگوی این شرکت قصد دارد تا تاثیرات مثبت این خرید برای مشتریان، توسعه دهندگان و تولیدکنندگان محتوا را به قانون گذاران ثابت کند. 

فیس‌بوک هقته گذشته اعلام کرد که Giphy را تحت انحصار خود درآورده است. گیفی یکی از بزرگترین مجموعه ها و تولیدکنندگان تصاویر متحرک بوده که اغلب کاربران از آن ها در مکالمات مجازی و برای بیان بهتر احساسات خود استفاده می کنند. این معامله هنوز به طور کامل انجام نشده، با این حال مبلغ رد و بدل شده چیزی حدود 400 میلیون است.

بازرسان انگلیسی از ابتدای هفته جاری، برای دومین بار تحقیقات گسترده خود را پیرامون مالکیت جدید فیس‌بوک آغاز کرده اند. قانون گذاران استرالیایی نیز در صدد انجام مطالعات بیشتر هستند.

راد سیمز ، عضو هیات رییسه قانون گذاران استرالیا در این باره چنین می گوید:

گیفی تنها یک منبع قدیمی برای تولید تصاویر متحرک نیست، بلکه بزرگترین و مهمترین آن ها است. به همین دلیل از اینکه فیس‌بوک ما را از مالکیت جدید خود مطلع نکرده غافلگیر شده ایم. ما از این بابت نگران هستیم و باید پرونده را به دادگاه بکشانیم.

هنوز مشخص نیست که آیا قانون گذاران آمریکایی درباره خرید وب سایت Giphy پرس و جو خواهند کرد یا خیر. کمیسیون تجارت فدرال در حال حاضر مشغول تحقیق و تجسس پیرامون مسائل مربوط به رسوایی های اخیر فیس‌بوک هستند. همچنین این کمیسیون قصد دارد تا مجموعه های ادغام شده با فیس‌بوک را به صورت جداگانه زیر ذره بین قرار دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع