هوش مصنوعی؛ ناظر دست شستن افراد است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – یک شرکت ژاپنی، سیستم مجهز به هوش مصنوعی را تولید کرده است که شیوه دست شستن افراد را بررسی می‌کند و هشدارهای لازم را به آن‌ها می‌دهد. 

در این روزها که ویروس کرونا در حال شیوع است و شستن دست‌ها به‌روش صحیح اهمیت زیادی در قطع زنجیره شیوع دارد، این سیستم کاربرد زیادی خواهد داشت. 

این سیستم نظارتی جدید روی سینک دستشویی نصب می‌شود و شیوه دست شستن افراد را بررسی می‌کند و اگر دست خود را به‌خوبی نشویند، به آن‌ها هشدار می‌دهد. برای مثال اگر از صابون کافی استفاده نکنند یا مدت زمان لازم برای شست‌وشو را رعایت نکنند به آن‌ها هشدار می‌دهد و عبارت NG روی نمایشگر آن ظاهر می‌شود؛ اما اگر دست‌های خود را درست بشویند، عبارت OK روی نمایشگر ظاهر می‌شود. 

در این سیستم هوش مصنوعی، ۶ حرکت اصلی برای شست‌وشو دست تعریف شده است و این سیستم می‌تواند بیش از ۲هزار حرکت مربوط به شستن دست را با دقت ۹۰ درصد شناسایی و بررسی کند. 

شرکت Fujitsu Laboratories که این سیستم به نام Actlyzer را تولید کرده است، قصد دارد از آن در صنعت غذایی و بخش‌های مربوطه استفاده کند. البته استفاده از این دستگاه در مکان‌های عمومی مانند مدارس، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و… بسیار مفید خواهد بود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع