راکت ژاپنی پس از پرتاب به دریا سقوط کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

راکت ژاپنی تنها چند دقیقه پس از پرتاب از ایستگاه هوکایدو ژاپن از مسیر منحرف و به دریا سقوط کرد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، کمپانی ژاپنی Interstellar Technologies یکی از شرکت هایی است که تلاش دارد تا با ساخت راکت های جدید هزینه سفرهای فضایی را کاهش دهد این شرکت تا کنون ۳ راکت مختلف را برای پرتاب آزمایش کرده است. اولین پرتاب این شرکت در سال ۲۰۱۷ با شکست مواجه شده بود. دومین پرتاب راکت MOMO-3 بود که آن نیز موفقیت چندانی کسب نکرد. سومین راکت شرکت به نام MOMO-5 نیز چند دقیقه پس از پرتاب کنترل خود را از دست داد و سقوط کرد.

 این راکت درست در زمانی که به نقطه MAX Q یا همان نقطه حداکثر فشار آیرودینامیکی رسید نتوانست ادامه مسیر را کنترل کند و پس از دریافت دستور اضطراری و پیش از آنکه زمان مقرر فرا برسد با سقوط امن به دریا افتاد. این پرتاب برای سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده بود اما دلایلی مانند شیوع بیماری کرونا و دلایل دیگر پرتاب آن را به تاریخ امروز صبح موکول کرد. راکت MOMO-5 یک راکت کوچک است که ارتفاع آن به ۹.۲ متر می رسد و تنها یک کیلوگرم وزن دارد.

 شرکت آی اس تی با هدف ارسال محموله های سبک با کمک راکت های فضایی کوچک و کم هزینه ساخت راکت های خود را آغاز کرده بود. از دیگر اهداف این شرکت استفاده از روش های قدیمی در طراحی راکت در کنار بکارگیری فناوری‌های تولید مدرن بوده است تا بتواند هزینه تولید را تا حد امکان کم کند. اهداف  ISTباعث شده است تا در کنار شرکت‌هایی چون اسپیس ایکس و راکت لب قرار داده شود. اما شرکت ژاپنی با هدف قرار دادن بازدهی بالاتر در کنار قیمت پایین قصد دارد تا در موقعیت بهتری نسبت به رقبا قرار بگیرد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر راکت ژاپنی پس از پرتاب به دریا سقوط کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا