رونمایی از شروط جدید و جذاب پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

با برگزاری دو مرحله از پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در یک ماه اخیر و انجام قرعه کشی و مشخص شدن برندگان سایپا و ایران خودرو، سرانجام مسئولین وزارت صمت و برگزار کنندگان پیش فروش های جدید این دو خودروساز به اشتباهات خود اعتراف کردند و از شروط جدید و جذاب پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو رونمایی کردند.

 

لیست قیمت روز خودروهای داخلی

 

رونمایی از شروط جدید و جذاب پیش فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

همانطور که در دو پیش فروش قبلی مطلع شدید، محصولات ایران خودرو و سایپا با شروط جدیدی به متقاضایان واگذار شدند که با برداشته شدن برخی از شروط از جمله واریز نیمی از مبلغ خودرو، به یکباره شمار ثبت نام کنندگان افزایش یافت و بار دیگر درهای ثبت نام خودرو برای دلالان و سودجویان باز شد و همین عامل منجر به ثبت بیش از 7 میلیون تقاضا برای خرید خودرو در فاز اول شد که پس از قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان نیز مشخص شد که تعداد زیادی از متقاضیان در واقع مصرف کننده واقعی نبوده اند و به قصد سودجویی و تفاوت قیمتی زیاد قیمت کارخانه و بازار آزاد، تنها شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی امتحان کردند و این در حالی بود که یا خود آنها یا یکی از اطرافیان نزدیک آنها(همسر یا پدر و مادر)  صاحب خودرو بودند.

 

ثبت نام برای دارندگان پلاک جاری در خانواده ها ممنوع شد

در طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا شرط جدیدی قرار داده شده که متقاضی واقعی را از متقاضی غیرواقعی تمیز می دهد. در پیش فروش های جدید دو خودروساز بزرگ کشور قرار بر این است که با اتصال بانک اطلاعات پلیس راهور و سامانه ثبت احوال، به شناسایی افرادی پرداخته شود که نه زن و نه مرد و نه فرزندان غیرمجرد در خانواده پلاک جاری به نامشان نباشد.

 

در این ایده جذاب که از ابتدا می بایست مورد استفاده قرار می گرفت، اولویت و هدف واگذاری خودرو به افرادی است که نه زن و نه مرد خانواده خودرویی ندارند و فرزندان آنها نیز پلاک جاری به نامشان نیست. بدین ترتیب به جرات می توان گفت 80 تا 90 درصد تقاضایی که در فاز اول ثبت نام برای 25 هزار خودرو در سیستم ثبت شده بود، حذف خواهد شد و اولویت فروش خودرو به افرادی خواهد بود که تاکنون در خانواده خود هیچ خودرویی به نام خود نداشته اند.

به عبارت ساده تر اگر در خانواده ای حداقل یک خودرو به نام هر یک از اعضای خانواده وجود داشته باشد، هیچ یک از اعضای این خانواده نمی توانند در پیش فروش جدید سایپا و ایران خودرو ثبت نام کنند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، محرومیت سه ساله برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

 

این طرح جذاب مطمئناً با اعتراض برخی سودجویان و جاماندگان مواجه خواهد شد اما به واقع نمی توان اولویت اصلی واگذاری خودرو به افرادی که تاکنون خودرو نداشته اند را نادیده گرفت و خودروهای صفر کیلومتر را به افرادی فروخت که یا قصد تعویض خودروی خود را دارند و یا در بدبینانه ترین حالت، قصد دلالی و فروش خودرو و یا حواله آن در بازار آزاد را دارند و نیاز واقعی به خرید خودرو نداشته و ندارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع