حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

میت 40 هواوی احتمالا به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز 9P مجهز می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود و دنیاگیری ویروس کرونا یا تحریم‌های اخیر آمریکا روی فعالیت‌های کاری هواوی اثر منفی نگذارند، احتمالا این شرکت اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار خانواده‌ی میت ۴۰ (Huawei Mate 40) خود را رسما رونمایی می‌کند. هنوز فاصله‌ی زیادی تا رونمایی و عرضه‌ی رسمی گوشی‌های خانواده‌ی میت ۴۰ هواوی داریم؛ اما شایعه‌های مربوط به این محصولات از مدتی پیش آغاز شده و افشاگران متعددی اطلاعات آن را افشا کرده‌اند. شایعه‌ی جدید میت ۴۰ به دوربین اصلی آن اشاره می‌کند؛ جایی که احتمالا حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی در آن به‌کار خواهد رفت.

فعالان زنجیره‌ی تأمین هواوی مدعی شده‌اند گوشی‌های میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو به نوعی دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهند بود که تجهیزات نوری آن به‌شکل محسوسی بهبود پیدا کرده‌ است. به‌گفته‌ی این افراد‌، دوربین اصلی میت ۴۰ و ۴۰ پرو لنزی 9P (مجهز به ۹ اِلِمان) از نوع بدون فُرم (Free-Form) خواهد داشت.

پیش‌تر در شایعه‌ای دیگر به بهره‌مندی میت ۴۰ از لنز بدون‌ فرم اشاره شده بود. دوربین میت ۴۰ ازطریق این لنز خواهد توانست با اعوجاج در تصاویر مقابله کند و این توانایی به‌دلیل نحوه‌ی ساخت لنز به دوربین داده می‌شود. هواوی میت ۴۰ قطعا به‌لطف داشتن لنز 9P خواهد توانست درمقایسه‌با دیگر گوشی‌های مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند. 

لنزهای بدون فرم برای عکاسی فوق عریض بسیار اهمیت دارند. معمولا هنگام عکاسی با لنز فوق عریض در گوشی‌های هوشمند، تصویر نهایی دچار اعوجاج می‌شود و فرم ناخوشایندی پیدا می‌کند؛ اما ظاهرا میت ۴۰ به‌لطف لنز بدون ‌فرم از میزان اعوجاج عکس‌های فوق‌ عریض خواهد کاست. داینااپتیکس، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی صنایع نوری، می‌گوید فناوری لنز بدون فرم امکان ساخت دوربین‌هایی باکیفیت‌تر با زاویه‌ی دید بیشتر و انحراف کمتر و عملکرد بهتر در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌کند.

درکنار این‌ها، گفته می‌شود هواوی بهبودها و بهینه‌سازی‌های دیگری نیز روی دوربین میت ۴۰ اعمال می‌کند؛ بااین‌حال، فعلا جزئیات دقیقی در این زمینه در دست نداریم. در نظر داشته باشید شایعه‌ی جدید درباره‌ی میت ۴۰ را افشاگری نسبتا معتبر منتشر کرده؛ بنابراین، احتمال صحت آن بسیار زیاد است. در چند وقت اخیر، رسانه‌های مختلف برخی از مشخصات میت ۴۰ را افشا کرده‌اند. از قرار معلوم هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو قرار است از پردازنده‌ای پنج‌نانومتری کرین ۱۰۰۰ بهره ببرند؛ پردازنده‌ای که هسته‌های کورتکس A77 دارد. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این خبر چیست؟

قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات تک تایمز بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع