حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

رونمایی از هتل های کپسولی برای اولین بار در ایران

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نمونه اولیه هتل های کپسولی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل این وزارتخانه رونمایی شد.

این مدل از هتل های کپسولی که برای نخستین بار در ایران استفاده خواهد شد. صبح دیروز شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

این مدل از هتل های کپسولی به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی مورد استفاده قرار گیرد.

علی‌اصغر مونسان در این بازدید گفت: این یک خبر و اتفاق خوب است، استفاده از این مدل از محل‌های اقامتی، می‌تواند به‌عنوان شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها در حوزه گردشگری استفاده شود.

او افزود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی، این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد.

هادی سجادی‌راد مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز در حاشیه این مراسم گفت: این مدل از هتل‌های کوچک و کم‌جا، با عنوان هتل های کپسولی به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی وارد شده و قرار است به‌عنوان شکل جدیدی از محل‌های اقامتی در خدمت گردشگری کشور درآید.

او عنوان کرد: در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل کپسولی‌ها در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.

سجادی‌راد افزود: این هتل های کپسولی در محل‌هایی که گفته شد راه‌اندازی خواهد شد و اقامت در آن‌ها تابع قوانین مرتبط با اقامت در سایر اماکن اقامتی است.

هتل کپسولی چیست؟

این نوع اقامتگاه‌های کپسولی محبوبیت بسیار زیادی در ژاپن داشته و این استقبال به اندازه ای زیاد بوده است که در سایر کشورها نیز در حال گسترش است. این هتل ها و اقامتگاه ها اتاق های کوچک و ارزان قیمت کپسولی شکلی دارند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. اغلب کسانی که از این هتل‌ها استفاده می‌کنند افرادی هستند که نیاز به امکانات خیلی لوکس نداشته و معمولا اقامتی یک شبه و ارزان قیمت را می خواهند تجربه کنند.

زمانی که وارد این اقامتگاه‌ها می شوید قفسه‌هایی با کلید به شما تحویل داده می شود که می توانید وسایل شخصی خود را داخل آن ها قرار دهید. همچنین شما می بایست در هنگام ورود کفش های خود را درآورده و در قفسه مخصوص قرار دهید و به علت جلوگیری از آلودگی در فضای هتل، از دمپایی های مخصوصی که در نظر گرفته شده است استفاده می شود.

ابعاد این کابین ها به اندازه ۲ متر در یک متر و بیست و پنج سانتی متر بوده و برای اقامت یک نفر در نظر گرفته شده است. امکانات مضاعف ارائه شده در هر یک از این کپسول‌ها بر اساس نوع آن هتل متنوع می‌باشد. برخی از این کپسول ها شامل تلویزیون، شارژر، اینترنت بی‌سیم، آیینه، ساعت زنگ دار، رادیو و کنترل نور، دما و حتی شیب تشک است تا مهمانان بتوانند خوابی راحت را در این کپسول ها تجربه کند.

امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام در این هتل ها به صورت مشترک بوده و برخی از آن‌ها دارای سونا، جکوزی و رستوران نیز هستند که مهمانان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع