حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

جزئیات جدیدی از دانگل اندروید تی وی گوگل موسوم به سابرینا فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اطلاعات مرتبط با دانگل اندروید تی‌وی گوگل در رسانه‌های فناوری دیده شده است و برخی از منابع معتبر با بررسی فرمور منتشرشده، به جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصول جدید اهالی مانتین‌ویو پی‌ برده‌‌اند. متخصصان XDA Developers که از منابع معتبر بررسی و اطلاع‌رسانی درباره‌ی گجت‌های هوشمند هستند، اطلاعات گوناگونی از دستگاه جدید گوگل موسوم به سابرینا (Sabrina) منتشر کرده‌اند که بیش از همه، قابلیت‌های نرم‌افزاری آن مهم به‌نظر می‌رسد.

براساس اطلاعات منتشرشده، در دستگاه سابرینا از دو گیگابایت رم به‌کار رفته که باتوجه‌به کد sml_sabrina_2g از فرمور استخراج شده است. تراشه‌ای که در دانگل اندروید تی‌وی جدید گوگل استفاده می‌شود، Amlogic S905X2 نام دارد. متخصصان انجمن مذکور با اتکا به عبارت g12a در کدها و اشاره به کد نام meson، اسم تراشه را حدس زده‌اند.

سابرینا از دو گیگابایت رم درکنار پردازنده‌ی چهارهسته‌ای مبتنی‌بر آرم بهره می‌برد

تراشه‌ی Amlogic S905X2 مبتنی‌بر معماری ۱۲ نانومتری تولید می‌شود و از پردازنده‌ چهارهسته‌ای مجهز به هسته‌های Arm Cotex-A53 بهره می‌برد که در حداکثر سرعت کلاک ۱/۸ گیگاهرتز پیکربندی شده‌‌ است. درکنار پردازنده‌ی اصلی، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G31 MP2 به‌چشم می‌خورد. SoC دانگل جدید گوگل توانایی پخش و تصویر محتوای 4Kp75 10-bit H.265 را دارد. به‌علاوه، می‌توان خروجی 4K با نرخ فریم ۶۰ فریم‌برثانیه را در پورت HDMI 2.1 و پخش محتوای HDR با پشتیبانی از HFR10 و HLG و Dolby Vision را از آن انتظار داشت.

تراشه‌ی S905X2 یکی از پردازنده‌های مشهور دستگاه‌های اندروید باکس است؛ درنتیجه، استفاده از آن در دانگل اندروید تی‌وی گوگل چندان دور‌از‌انتظار نبود. از مشخصات سخت‌افزاری دیگر که با بررسی فایل DTS استخراج شد، می‌توان به استفاده از تراشه‌ی چندکاره‌ی Broadcom BCM43569 برای کاربردهای وای‌فای و بلوتوث و Tensilica HiFi 4 DSP شرکت Cadence اشاره کرد.

دانگل اندروید تی وی گوگل Sabrina

در ادامه بخوانید:

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد دانگل سابرینا با قابلیتی به‌نام Auto Low-Latency Mode عرضه خواهد شد که کاربری تجاری آن در عملکردهای بازی پیش‌بینی می‌شود؛ درنتیجه، شاید بتوان پشتیبانی از استیدیا را در دانگل اندروید تی‌وی گوگل پیش‌بینی کرد. البته می‌شد به‌راحتی پیش‌بینی کرد که گوگل تصمیم گرفته پشتیبانی از استیدیا را در دستگاه‌های این‌چنینی ارائه کند و کشف این قابلیت آن‌‌‌چنان عجیب نیست. گوگل همچنین در دستگاه جدید سعی کرده اکوسیستم اندروید تی‌وی را نیز بازطراحی کند و می‌توان طراحی و برندسازی جدید را در نرم‌افزار پیش‌فرض سابرینا پیش‌بینی کرد.

باتوجه‌به وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا، نمی‌توان رویداد سخت‌افزاری حضوری گوگل در پاییز پیش رو را تخمین زد. به‌هرحال صرف‌نظر از نوع رویداد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند دانگل اندروید تی‌وی گوگل در پاییز رونمایی شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع