نقشه و مسیریاب بلد نقاط پرتصادف را به کاربران نمایش می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سرویس نقشه و مسیریاب بلد در تفاهمی با پلیس راهور تهران، از‌این‌پس اطلاعات مربوط به نقاط پرتصادف شهر را به کاربران نمایش می‌دهد و در زمان مسیریابی نیز آن‌ها را از نزدیک‌شدن به نقاط مدنظر آگاه می‌کند. براساس اطلاعات ارائه‌شده، در گام اول اطلاعات بیش از ۱،۲۵۵ نقطه پرتصادف در تهران برای آگاهی شهروندان دردسترس قرار گرفته است. 

بلد اطلاعات مربوط به نقاط پرتصادف را در قالب لایه‌ای مجزا روی نقشه به‌نمایش می‌گذارد. مجموع ۱،۲۵۵ نقطه‌ی جمع‌آوری‌شده شامل نقاط پرخطری است که در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به تصادف منجر به فوت منتهی شده است. 

آمار نقاط پرتصادف تهران

آمارهای ارائه‌شده برمبنای نقاط پرتصادف نشان‌دهنده‌ای این است که بیش از نیمی از تصادفات در بزرگراه‌های شهر تهران روی داده است. دلیل اصلی تقریبا ۵۰ درصد از تصادفات نیز بی‌توجهی به جلو بوده است. همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم آمار تصادفات منجر به فوت در بازه‌های زمانی بعد‌از‌ظهر به‌مراتب بیشتر از سایر بازه‌های زمانی است. البته بازه‌ی‌ زمانی شب با ۲۷۸ مورد رتبه‌ی دوم را ازآنِ خود کرده است. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، بیش از ۵۰ درصد از تصادفات پرخطر در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است. در میان بزرگراه‌های شهر تهران، بیشترین تعداد تصادف منجر به فوت به‌ترتیب به بزرگراه‌های آزادگان و امام‌علی و همت مربوط بوده است. اخطار به کاربران بلد در زمان نزدیک‌شدن به نقاط پرتصادف را می‌توان قدمی مفید برای کاهش تصادفات خواند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع