تجربه فضانوردان ناسا از سفر با اسپیس ایکس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فضانوردان ناسا توسط شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شدند. اکنون این فضانوردان تجربه سفر خود با راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس را منتشر کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از Fox News ،چندی پیش دو فضانورد ناسا به نام های باب بهنکن و داگ هارلی سفر خود به فضا را توسط کپسول کرو دراگون و راکت فالکن ۹ مربوط به شرکت اسپیس ایکس آغاز کردند. این دو فضانورد پیش از این نیز توسط شاتل فضایی به ایستگاه بین المللی سفر کرده بودند. هارلی در مورد این سفر می گوید: در زمان شروع سفر می توانسیم گرانش ها را احساس کنیم. در آن لحظه احساس می کردیم که چقدر موتورهای مرلین حساس است. این موتورها با دقت زیادی روشن شده و کار میکردند و ما حتی می توانستیم عبور سرعت یک ماخ را حس کنیم.

می توان فالکن ۹ را یک ماشین پرواز عالی به شمار آورد. ما به سرعت نگاه نمیکردم زیرا تنها با احساس خود می توانستیم به سرعت راکت پی ببریم. در سفر قبلی همراه با شاتل فضایی حرکت موتورها در دو نیم دقیقه اول بسیار خشن اما در فالکن ۹ به علت وجود ۹ موتور مرلین و استفاده از سوخت مایع ما عملکرد روان تری از موتورها دیدیم.

بهنکن نیز در مورد سفر میگوید: ما سوار بر یک موشک واقعی بودیم. بزرگترین تفاوت آن با شاتل دینامیک است که ارتعاش را ایجاد می کند. اما نمی دانیم چرا مرحله دوم سفر با فالکن ۹ نسبت به شاتل سخت تر بود و باید این را از اسپیس ایکس پرسید.

موتور های مرلین در راکت فالکن ۹ از نفت سفید سرد و همچنین سوخت موشک کرایوژنیک اکسیژن مایع به عنوان سوخت استفاده می کنند. اسپیس ایکس در حال حاضر برای توسعه کپسول و ساخت نوع کامل‌تری از آن با بوئینگ همکاری می کند.

 

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر تجربه فضانوردان ناسا از سفر با اسپیس ایکس پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا