هواوی توانست در ماه آپریل 2020 در رده نخست عرضه کننده موبایل دنیا قرار بگیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در این رده بندی برای نخستین بار سامسونگ پس از هواوی در جایگاه دوم قرار گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل ازgizmochina،  شرکت هواوی توانست سرانجام به هدف خود برای رسیدن به صدر بازار موبایل دنیا دست یابد. هواوی پیش از این برای رسیدن به این هدف تلاش زیادی کرده بود اما تحریم‌های ایالات متحده همیشه مانعی برای رسیدن به این هدف بوده است. هواوی توانست در آپریل امسال ۱۹ درصد از سهم بازار موبایل را از آن خود کند در حالی که سامسونگ از این بازار تنها ۱۷ درصد سهم برده است.

یکی از دلایل عدم فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در ماه گذشته شیوع کرونا و قرنطینه ناشی از آن بوده است که بازارهای اصلی شرکت کرد در آمریکای جنوبی ایالات متحده و هند را تحت تاثیر قرار داده بود به طوری که در برخی از این مناطق فروش گوشی های سامسونگ به صفر رسید از طرفی پس از تحریم هواوی توسط آمریکا بسیاری از شهروندان این کشور پشتیبانی خود از این شرکت را با خرید گوشی های آن اعلام کردند.

 هواوی که بازار آمریکا را از دست داد، تلاش خود را برای عملکرد موفق در چین آغاز کرد و از آنجایی که بازارهای چین زودتر از کشورهای دیگر شروع به کار کرد هواوی توانست در فروش از شرکت های رقیب پیشی بگیرد. البته باید دید بازگشایی بقیه بازارها در کشورهای دیگر وضعیت فروش سامسونگ شرکت های رقیب به چه صورت خواهد بود. سامسونگ انتظار دارد پس از بازگشایی بازارها دوباره بتواند به جایگاه خود بازگردد. با توجه به تحریم های سرویس های گوگل در گوشی های هواوی باید دید که کاربران تا چه اندازه تمایل به خرید گوشی های این شرکت به همراه سرویس های جایگزین خواهند داشت.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر هواوی توانست در ماه آپریل 2020 در رده نخست عرضه کننده موبایل دنیا قرار بگیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا