قطع‌شدن مداوم اتصال وای فای در ردمی نوت 9 اس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی به‌تازگی گوشی‌های هوشمند سری جهانی ردمی نوت 9 را در انگلستان و اروپا عرضه کرده است. در میان این سه مدل جدید گوشی‌ شیائومی خانواده‌ی ردمی نوت 9، به‌نظر می‌رسد ردمی نوت 9 اس (Redmi Note 9S) با مشکلات عجیب مربوط به اتصال وای‌فای مواجه است.

کاربران زیادی در انجمن‌های شیائومی و انجمن‌های XDA شکایت‌هایی مبنی‌بر قطع خودکار اتصال به وای‌فای گوشی ردمی نوت 9 اس را مطرح کرده‌اند. براساس گزارش‌های منتشرشده، این گوشی شیائومی پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از قفل‌شدن نمایشگر، اتصال وای‌فای را از دست خواهد داد و هنگامی‌که مجددا روشن شود، اتصال برقرار می‌شود.

به‌نظر می‌رسد این مشکل تمام واحدهای ردمی نوت 9 اس را در سراسر اروپا به‌ستوه آورده است. این گوشی هوشمند مشخصات مشابه ردمی نوت 9 پرو (Redmi Note 9 Pro) را دارد که در هند موجود است؛ اما گزارش خاصی از کاربران هندی دردسترس نیست.

راه‌حل رفع قطعی وای‌فای در ردمی نوت 9 اس چیست؟

شیائومی برای حل این مشکل به کاربران توصیه کرده است گوشی یا روترهای وای‌فای خود را ریست کنند. متأسفانه این روش برای بیشتر کاربران سودمند نبوده است. همچنین، برخی از کاربران گزارش‌هایی مبنی بر رفع مشکل اتصال وای‌فای ردمی نوت 9 اس پس از انتشار به‌روزرسانی MIUI 11.0.8.0 منتشر کرده‌اند؛ ولی هنوزهم افرادی وجود دارند که با وجود به‌روزرسانی، دچار قطعی در اتصال وای‌فای می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی نمی‌تواند مشکل را کاملا رفع کند و با وجود انتشار آن، همچنان قطع اتصال وای‌فای پس از گذشت ۱۰ دقیقه و برقراری اتصال مجدد پس از گذشت چند ثانیه را شاهد هستیم. این حالتی معمولی در گوشی‌های اندروید به‌حساب نمی‌آید. همان‌طور‌که یکی از کاربران در انجمن شیائومی هم اعلام کرد، گوشی‌های اندروید در حالت عادی هر چند ساعت یک‌بار به یک شبکه وای‌فای متصل می‌شوند تا آدرس IP را تمدید کنند و کاربران هر چند دقیقه یک‌بار با چنین اتفاقی مواجه نخواهند بود.

هنوز مشخص نیست این مشکل سخت‌افزاری است یا شیائومی می‌تواند با انتشار به‌روزرسانی دیگر آن را رفع کند. درحال‌حاضر، کاربرانی که با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند، باید دستگاه را ریست یا در نهایت، به‌روزرسانی رابط کاربری را دانلود و نصب کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع