حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت نشان تجاری Xbox Series را ثبت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت به توسعه‌ی پایه‌های اولیه برای کنسول آتی ایکس‌باکس سری ایکس ادامه می‌دهد؛ کنسول بازی جدیدی که در دسته‌ی محصولات پرچم‌دار شرکت عرضه خواهد شد. ایکس‌باکس سری ایکس، محصول بعدی ردموندی‌ها در بازار کنسول بازی، به‌صورت اختصاصی روی افزایش سرعت و بهره‌وری پردازشی متمرکز خواهد بود و در ماه‌های آتی و احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

اگرچه ردموندی‌ها اکنون تمام تمرکز خود را روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس متمرکز کرده‌اند،‌ احتمال طراحی و عرضه‌ی نسخه‌ای ارزان‌تر از این کنسول نیز وجود دارد. از سال‌ها پیش، این ادعا و شایعه در میان کاربران و کارشناسان دنیای بازی وجود داشت که احتمالا مایکروسافت نسخه‌ای ارزان‌تر از کنسول خود را نیز به بازار عرضه خواهد کرد؛ کنسولی که مناسب کاربران با بودجه‌ی کمتر باشد؛ اما قابلیت‌های حرفه‌ای مشابه با کنسول اصلی ارائه کند. مایکروسافت در نام‌گذاری کنسول جدید خود از عبارت Series استفاده می‌کند که احتمال عرضه‌ی دستگاه‌های دیگر در خانواده‌ی کنسول‌‌ها را افزایش می‌دهد؛ درنتیجه می‌توان ادعا کرد به‌نوعی حرکت خودِ شرکت هم تئوری عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تر را تقویت می‌کند.

برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شاید کنسول دیگری به‌نام Xbox Series S به بازار معرفی شود. اسناد جدید از ثبت نام تجاری تحت مالکیت مایکروسافت نظریه‌ی مذکور را تا حدودی تقویت می‌کند. چند روز پیش، ردموندی‌ها نام تجاری Xbox Series را به‌ نام خود ثبت کردند که درکنار نام تجاری Xbox Seriex X، در مالکیت آن‌ها خواهد بود. اگرچه اسناد ثبت نام تجاری ضامن معرفی و عرضه‌ی محصول جدید نیستند، باتوجه‌به‌نام مشابهی که قبلا برای کنسول ردموندی‌ها ثبت شده بود، می‌توان احتمال تولید محصول جدید را بسیار زیاد دانست.

در ادامه بخوانید:

کنسول بازی که در داخل مایکروسافت به‌نام Lockheart شناخته می‌شود، احتمالا با نام تجاری Xbox Series S راهی بازار می‌شود. در کنسول جدید، ردموندی‌ها احتمالا توان پردازشی گرافیکی چهار ترافلاپس را در نظر خواهند گرفت که یک‌سوم سری ایکس خواهد بود. البته نسخه‌ی ارزان‌تر به تعدادی از قابلیت‌های نسخه‌ی پرچم‌دار نیز مجهز خواهد بود که از میان آن‌ها می‌توان معماری سخت‌‌‌افزاری نسل جدید AMD و حافظه ذخیره‌سازی SSD را نام برد. درنهایت، با اینکه‌ نمی‌توان آینده‌ی مایکروسافت در دنیای کنسول‌ها را به‌طورقطعی پیش‌بینی کرد، ظاهرا برنامه‌ی عرضه‌ی دو محصول مجزا جدی‌تر شده است.

کنسول‌های بازی نسل جدید با قدرت پردازشی و گرافیکی چشمگیر به بازار عرضه خواهند شد. البته قدرت زیاد هیچ‌گاه ارزان نیست و باید برچسب قیمتی گرانی برای ایکس‌باکس سری ایکس پیش‌بینی کرد. البته پلی‌استیشن ۵ نیز قطعا قیمت گرانی دارد؛ اما سونی با عرضه‌ی نسخه‌ای دیجیتال (بدون دیسک درایو) پلی‌استیشن ۵ خود را با قیمت نسبتا ارزان‌تری به بازار عرضه می‌کند. درنهایت، باید تا پایان سال جاری و انتشار اخبار رسمی جدید درباره‌ی کنسول‌های سونی و مایکروسافت منتظر بمانیم تا بتوانیم درباره‌ی وضعیت آن‌ها در بازار پرطرفدار گیمینگ به‌درستی نتیجه‌گیری کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع