مهندسان چینی سارق اطلاعات میکرون به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مهندسان شرکت یونایتد مایکرو الکترونیکس کورپوریشن(UMC) به جرم سرقت اسرار تجاری شرکت میکرون و فروش این اطلاعات به شرکت‌های چینی و همچنین دولت این کشور متهم و مجرم اعلام شدند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از PhoneArena، بسیاری از پرونده های سرقت در دادگاههای آمریکا مربوط به سرقت مالکیت معنوی است که توسط شرکت ها و دولت چین انجام می شود. بر این اساس دادگاه در تایوان دستور داده که شرکت UMC جریمه ۳.۴ میلیون دلاری به میکرون پرداخت کند. از طرفی دولت چین نیز این اتهامات را رد کرده است.

 چین قصد دارد به دنبال تحریم های ایالات متحده آمریکا در صنعت نیمه رسانا فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهد. این در حالی است که شرکت SMIC که بزرگترین شرکت چینی در صنعت نیمه رسانای‌ این کشور محسوب می‌شود بسیار عقب تر از TSMC فعالیت می کند. شرکت میکرون نیز با پیروز شدن در دادگاه اعلام کرد خروج اسرار تجاری به خارج از تایوان به ضرر صنعت نیمه رسانای این کشور است و رقابت در آینده را با تهدید روبرو خواهد کرد.

چنین دادگاه هایی می تواند دفاع از مالکیت معنوی را افزایش و سوء استفاده های مجرمانه را کاهش دهد. UMC نیز با تلاش برای رسیدن به دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد که اسرار تجاری میکرون را سرقت نکرده است. این در حالیست که دادگاه اعلام کرد که دو مهندس شرکت یو ام سی به استفاده از طراحی میکرون برای کاهش زمان توسعه چیپ ها متهم شده است و مهندس سوم نیز اطلاعاتی از شرکت را در اختیار شرکت‌های چینی قرار داده است. این دو نفر برای این اقدامات ۱۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار نیز دریافت کرده اند. مهندس دیگر نیز به ترتیب ۵۵۰ هزار و ۶۰۰ دلار و ۵۴ هزار دلار دریافت کردند که طبق حکم دادگاه باید تمامی مبالغ برگردانده شود.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر مهندسان چینی سارق اطلاعات میکرون به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا