حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اجرای چمن مصنوعی زمین بازی برای کودکان یک ویلای مسکونی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چمن‌های مصنوعی نه تنها برای کاربری‌های فضای سبز و تزیینی بلکه برای استفاده در زمین‌های ورزشی و بازی نیز بسیار کارآمد و جوابگو هستند. چمن‌های مصنوعی که امروزه برای استفاده در زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار ایمن و انعطاف‌پذیر در برابر ضربات هستند به طوری که مانند این تصاویر می‌توان از آنها در زمین بازی کودکان بهره‌برداری کرد.

عمر این چمن‌های مصنوعی معمولاً به درازا می‌کشد. زیرا آنها از با کیفیت‌ترین الیاف و استانداردترین لایه زیر ساخته شده‌اند تا بتوانند در برابر حجم بالای تردد و لگدمال شدن دوام بیاورند. معمولاً یک چمن مصنوعی ورزشی بافته شده از الیاف استاندارد می تواند تا مدت 7 سال عمر کند و شاید پس از این دوره با یک ترمیم کم هزینه که شامل تعویض بخش‌های آسیب دیده شود، مجدداً بتوان به عمر آنها افزود.

یکی از پر مخاطب‌ترین چمن‌های مصنوعی ویژه زمین بازی کودکان است که در این تصاویر ملاحظه می‌کنید. این دو محصول نه تنها برای کاربری زمین بازی بلکه برای استفاده در اماکن پرتردد آموزشی مانند حیاط مدارس به منظور ایجاد زمین‌های ورزشی چند منظوره والیبال، فوتسال و تنیس به طور ویژه مورد استفاده قرار می گیرند.

چمن‌های مصنوعی به دلیل دارا بودن الیاف فیبریلیت ضربه گیری بالایی دارند به صورتی که استانداردهای استفاده از این محصول اعلام می کند که آنها تا سقوط از ارتفاع 2 متر را برای کودکان ایمن و بدون خسارت می کنند. تاکنون از این مدل چمن مصنوعی بافته شده الیاف فیبریلیت بالغ بر 15000 هزار متر در زمین‌های بازی مدارس به اجرا رسیده است.

در اصل آنچه که متریال های پرکننده به چمن مصنوعی می دهند را حجم بالای الیاف آنها تأمین می کند. آن هم الیافی که بدون حساسیت و بدون هیچ گونه مواد آلاینده می‌باشند.

یک نکته مهم در خصوص نصب و اجرای چمن های مصنوعی زمین بازی، پهن کردن دولایه ژئوتکس (لایه نمدی شکل) 500 گرم قبل از اجرای چمن مصنوعی است. این دو لایه ابتدا روی سطح اولیه پهن شدند و سپس رول‌های چمن مصنوعی روی آنها قرار می گیرد. دلیل این کار به دو عامل مربوط می شود، ابتدا جذب کردن رطوبت از سطح چمن مصنوعی و سپس بالابردن انعطاف پذیری زمین بازی.

چمنزار

زیرسازی چمن مصنوعی زمین بازی چگونه است؟!

مناسب‌ترین بستر برای اجرای چمن مصنوعی زمین بازی بتن است. سطح بتن استحکام بالایی در برابر تغییرات جوی و سرما و یخ زدگی دارد. همچنین برای اجرای زیرسازی سطح بتنی می بایست شیب مورد نیاز برای تخلیه آب های سطحی که از مرکز به اطراف یک درصد است در نظر گرفت.

عزیزانی سوال می‌کنند که آیا می توان چمن مصنوعی زمین بازی را روی سطح خاک اجرا کرد که جواب آنها بلی است.

اما نه خاک دستی معمولی. در اصل زیرسازی شنی اصول این کار است که با ترکیب شن‌های 15 تا 0 و 35 تا 25 کوبیده و تسطیح شده لایه مورد نظر ایجاد می شود. این لایه برعکس بتن، هم انعطاف پذیر است و هم ارزان تر و قابل اجرا در زمان بسیار بسیار کوتاه تر.

قابل توجه این که این لایه زیرسازی صد در صد مورد تأیید ما برای اجرای چمن مصنوعی زمین بازی است.

قیمت چمن مصنوعی زمین بازی بر چه اساسی تعیین می شود؟!

قیمت اجرای زمین چمن مصنوعی بازی براساس متر مربع که می توانید آن را در فروشگاه چمن مصنوعی چمنزار ملاحظه فرمایید، تأمین و ارائه می شود و دیگر هزینه‌هایی که شامل آن می‌شود اجرا و زیرسازی در صورت نیاز است که تمامی این قیمت ها براساس یک استاندارد تعریف شده که می توانید اطلاعات آن را از کارشناسان فنی شرکت چمنزار جویا شوید، ارائه می‌شود.

اما یک نکته در خصوص نحوه همکاری و فروش با مراکز آموزشی این است که شرکت چمن مصنوعی چمنزار امکان این را دارد که براساس توان مالی مدارس یا صاحبان زمین های بازی با آنها تعامل یا همکاری داشته باشد. این تعامل می‌تواند شامل پرداخت به صورت غیرنقد یا ارائه تسهیلات مالی باشد.

چمنزار

نگهداری و نظافت چمن مصنوعی زمین بازی چگونه است؟

قطعاً اولین چیزی که برای نظافت هر چیز به ذهن ما می رسد آب است. آب خالی و بدون مواد شستشو دهنده مناسب ترین گزینه است اما حالا که چمن مصنوعی آمده که جایگزین چمن طبیعی شود تا در مصرف آب نیز صرفه جویی شود، چه کار کنیم تا آب کمتری برای شستن چمن مصنوعی لازم باشد؟!

چاره کار دستگاه واترجت یا کارواش خانگی است. این دستگاه با سیلک باد و آب همزمان هم چمن مصنوعی را می شورد، هم جارو می کند و هم این که الیاف آن را سیقل می دهد. در کنار این یک موضوع را هم در نظر داشته باشید که چون این پروژه در منطقه پربارش کشور یعنی شهر زیبای تنکابن اجرا شده آب حاصل از بارش باران به کمک شما برای نظافت چمن مصنوعی می آید.

آیا سطح چمن مصنوعی گرم می شود؟

چمن مصنوعی به دلیل تولید با مواد پلی اتیلنی تا حدودی گرما را جذب می کند که راهکار آن آب پاشی چمن مصنوعی با همان دستگاه کارواش خانگی است. روش خنک کردن چمن مصنوعی با آب در بسیاری از استادیوم های ورزشی انجام می شود.

لازم است هر 15 روز یک بار به مدت 30 دقیقه سطح چمن مصنوعی را آبیاری کنید تا گرمای پنهان شده در بین الیاف آن از بین برود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع