شیائومی روی دو گوشی ارزان‌تر از ردمی 10 ایکس کار می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چندی پیش شرکت شیائومی از گوشی هوشمند ردمی ۱۰ ایکس رونمایی کرد که مشخصات سخت‌افزاری نسبتا مطلوبی را به‌همراه داشت. شیائومی ردمی ۱۰ ایکس نمایشگری ۶/۵۳ اینچی با رزوولشن ۱،۰۸۰ در ۲،۳۴۰ پیکسل دارد که برای محافظ از آن از گوریلا گلس ۵ استفاده شده است.

در دل ردمی ۱۰ ایکس که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است، تراشه هلیو جی ۸۵ کار گذاشته شده که حافظه رم ۴ گیگابایتی آن را همراهی می‌کند؛ البته نسخه‌ای گران‌تر نیز از ردمی ۱۰ ایکس عرضه شده که حافظه رم آن به ۶ گیگابایت می‌رسد.

ردمی ۱۰ ایکس از دوربین اصلی با ماژول چهارگانه استفاده می‌کند که متشکل است از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصویر. در بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

در حالی ردمی ۱۰ ایکس با مشخصاتی که ذکر شد در بازار چین به قیمت ۱،۰۰۰ یوان یا معادل ۱۴۱ دلار عرضه شد؛ اخباری منتشر شده که شیائومی در حال ساخت دو گوشی هوشمند دیگر از برند ردمی با قیمتی ارزان‌تر ردمی ۱۰ ایکس است.

گفته می‌شود که دو محصول جدید شیائومی از تراشه سری هلیو G8x مدیاتک استفاده خواهند کرد که احتمالا یکی از دو مدل MT6969T یا MT6769V/CT مد نظر هستند. برخی معتقد هستند که یکی از این محصولات، ردمی ۹ خواهد بود که از تراشه هلیو G80 استفاده می‌کند و مدل دیگر نیز احتمالا ردمی 9A است.

در ادامه بخوانید:

با وجود اینکه ردمی ۹ برای بازار اروپا معرفی شده است؛ اما خبری از آن در وب‌سایت رسمی شیائومی نیست. احتمالا علت این امر نیز فروش خوب ردمی ۱۰ ایکس است در بازار چین است. به همین علت امکان دارد رونمایی از دو گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه جدید با تأخیر مواجه شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع