نمایشگر OLED گلکسی M41 احتمالا توسط سامسونگ دیسپلی ساخته نمی‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ دیسپلی هنوز هم بزرگ‌ترین شرکت دنیا در حوزه‌ی تولید نمایشگرهای کوچک OLED (مخصوص گوشی‌، ساعت هوشمند و تبلت) به‌حساب می‌آید و به شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا نظیر اپل محصول ارائه می‌کند. سامسونگ دیسپلی یکی از زیرشاخه‌های سامسونگ الکترونیکس است و با شرکت مادر خود ارتباطات تنگاتنگی دارد، به‌طوری که امروزه نمایشگرهای OLED انواع گوشی‌ سامسونگ توسط سامسونگ الکترونیکس ساخته می‌شوند.

مدتی پیش اعلام شد که سامسونگ احتمالا به‌منظور پایین آوردن قیمت نهایی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S30 به استفاده از نمایشگرهای OLED شرکت BOE روی می‌آورد، اما ظاهرا نمایشگرهای BOE نتوانسته‌اند از آزمون‌های کیفیت‌سنجی سامسونگ سربلند بیرون بیایند. آن‌طور که گزارش‌های اخیر می‌گویند، سامسونگ قصد دارد به‌زودی گوشی هوشمندی بسازد که نمایشگر OLED آن متعلق‌به سامسونگ دیسپلی نیست. 

طبق اطلاعات فاش‌شده ازسوی برخی افراد، گلکسی ام ۴۱ سامسونگ (Samsung Galaxy M41) احتمالا نخستین دستگاهی خواهد بود که از نمایشگر ساخته‌شده توسط شرکتی متفرقه استفاده خواهد کرد. این افراد همچنین گفته‌اند که سامسونگ پیش‌تر با شرکتی چینی به‌نام China Star Optoelectronics Technology موسوم‌به CSOT برای تولید نمایشگر OLED به‌توافق رسیده است؛ ناگفته نماند که CSOT تحت مالکیت TCL قرار دارد. درکنار این‌ها همان‌طور که اشاره کردیم سامسونگ با BOE نیز مذاکرات خاصی داشته است. با وجود رد شدن نمایشگرهای BOE برای استفاده از گلکسی اس ۳۰، احتمالا در آینده شاهد همکاری بین سامسونگ با این شرکت روی محصول دیگری خواهیم بود.

CSOT پیش‌تر سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های دیگری را دارد. برای مثال شیائومی و موتورولا ازطریق CSOT نمایشگر OLED گوشی‌های خانواده‌ی می ۱۰ و اج را تأمین کرده‌اند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز به‌منظور پایین آوردن قیمت نهایی و رقابتی‌تر کردن بازار، قصد دارد به‌سراغ تولیدکننده‌های متفرقه برود.

سامسونگ به‌طور معمول گوشی‌هایش را با دو تراشه (اکسینوس و اسنپدراگون) عرضه می‌کند. این شرکت در برخی بازارها علاقه‌ای به عرضه‌ی گوشی‌هایش با تراشه‌ی اکسینوس ندارد؛ در همین راستا احتمال می‌دهیم کره‌ای‌‌ها بخواهند رویکردی مشابه برای نمایشگر گوشی‌هایشان نیز در پیش بگیرند. 

مقاله‌ی مرتبط:

اوایل سال جاری میلادی بود که نخستین رندرهای منتسب به گلکسی M41 در فضای مجازی رؤیت شدند. در رندرهای موردبحث شاهد گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش تخت و حفره‌ای در صفحه‌نمایش به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی بودیم. همچنین پنل پشتی گوشی میزبان حسگر اثر انگشت بود.

درکنار این‌ها برخی شایعه‌ها می‌گویند گلکسی M41 سامسونگ از تراشه‌ی اکسینوس ۹۶۳۰ به‌همراه ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌گیرد. ام ۴۱ در پنل پشتی میزبان سه دوربین با حسگرهای ۶۴ و ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. از آن زمان تاکنون اطلاعات خاص دیگری درمورد گلکسی M41 منتشر نشده است.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درمورد این خبر دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع