حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آمازون برای رعایت فاصله اجتماعی از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آمازون دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را تولید کرده است که «دستیار فاصله» نام دارد و به کارمندان آمازون کمک می‌کند تا در دوران پاندمیک ویروس کرونا، فاصله اجتماعی مناسب را با یکدیگر حفظ کنند. 

این دستگاه با استفاده از سنسورهای مختلف، فاصله بین کارمندان را اندازه‌گیری می‌کند. هوش مصنوعی به این دلیل در این سیستم استفاده شده تا بتواند افراد را از تصویر پشت‌زمینه آن‌ها تشخیص دهد. 

این سیستم به یک مانیتور 50 اینچ متصل می‌شود و این مانیتور در محیط‌های پرتردد انبار قرار می‌گیرد. فاصله اجتماعی اطراف هر یک از افراد در مانیتور با یک دایره سبز رنگ نشان داده می‌شود و کارمندان هنگام عبور از آنجا خود را در مانیتور مشاهده می‌کنند. زمانی که فاصله کارمندان با یکدیگر کمتر از 6 فیت شود، رنگ این دایره به قرمز تغییر پیدا می‌کند. 

همه این سیستم روی یک کامپیوتر محلی اجرا می‌شود و نیازی به فضای ابری ندارد. شرکت آمازون اعلام کرده است که صدها تعداد از این دستگاه را تا چند هفته آینده در مراکز و ساختمان‌های مختلف خود پخش خواهد کرد.

متاسفانه این دستگاه داده‌ای تولید نمی‌کند که نشان دهد چه میزان از شیوع ویروس کرونا با استفاده از این سیستم جلوگیری شده است. شرکت آمازون تصمیم دارد که این سیستم را منبع باز کند تا شرکت‌های دیگر نیز بتوانند از آن استفاده کنند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع