حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اولین بازی ویدیویی مجوز FDA را برای تجویز به کودکان مبتلا به ADHD دریافت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) که نظارت بر مجوزهای دارو در این کشور را برعهده دارد، برای اولین‌بار یک بازی ویدیویی را در فهرست تجویزهای مجاز وارد کرد. درنتیجه پزشکان از این به بعد می‌توانند بازی مذکور را به‌عنوان یک روش درمانی به بیماران پیشنهاد دهند.بازی مذکور به‌نام EndeavorRx در مارکت‌های اپلیکیشن عرضه می‌شود. قطعا در این بازی نباید منتظر کیفیت گرافیکی بسیار بالا شبیه به بازی‌های سطح AAA باشید. این بازی با هدف بهبود تمرکز کودکان مبتلا به ADHD (اختلال کم‌توجی یا بیش فعالی) توسعه یافته است. به‌صورت دقیق، بازی EndeavorRx برای کودکان هشت تا ۱۲ ساله توسعه یافت که ADHD ترکیبی یا عدم تمرکز دارند.

همه‌ی کاربران امکان دریافت و نصب بازی درمانی را دارند و بدون تجهیزات خاصی می‌توان از آن استفاده کرد. البته بازی مذکور به‌صورت اختصاصی برای استفاده در جریان درمان توسعه یافته است که احتمالا شامل داروهای دیگر و روش‌های متنوع دیگر درمانی هم می‌شود.

در ادامه بخوانید:

ادی مارتوچی، مدیرعامل شرکت Akili، توسعه‌‌دهنده‌ی بازی EndeavorRx درباره‌ی دریافت تأییدیه از FDA می‌گوید: «ما در بازی EndeavorRx تلاش می‌کنیم تا از فناوری به‌عنوان راهکاری کمکی برای درمان بیماری در یک روش کاملا جدید بهره ببریم. ما عملکردهای عصبی را ازطریق درمانی هدف قرار می‌دهیم که کاملا شبیه به تفریح و سرگرمی است. خانواده‌ها به‌دنبال روش‌های جدیدی برای کمک به کودکان مبتلا به ADHD هستند. با تصمیم جدید سازمان FDA، ما با افتخار اولین نمونه‌ی درمان در نوع خود را ارائه می‌کنیم که بدون نیاز به دارو عمل می‌کند. روش درمانی ما، قدم اول مهمی را در مسیر کمک به افرد با مشکلات شناختی بر می‌دارد».

سازمان FDA پس از پنج مطالعه‌ی آزمایشگاهی و بیمارستانی که با مشارکت ۶۰۰ کودک با اختلال کم‌توجهی انجام شد، مجوز لازم را به بازی EndeavorRx ارائه کرد تا به‌عنوان یک ابزار درمانی مبتنی بر بازی، تبلیغ و عرضه شود. در یکی از مطالعه‌ها، بیش از یک‌سوم از کودکان پس از یک ماه بازی، دیگر اختلال کم‌توجهی آن‌چنان بزرگی نداشتند. نیمی از والدین نیز اعلام کردند که بهبود قابل‌توجهی در فعالیت‌های روزمره‌ی کودک خود مشاهده کرده‌اند. Akili می‌گوید به‌زودی بازی EndeavorRx را برای خانواده‌ها عرضه خواهد کرد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع