چرا اندازه پلی استیشن 5 بزرگ‌تر از حد انتظار است؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از مدت‌ها انتظار سونی سرانجام هفته گذشته بود جدیدترین کنسول بازی خود را به‌نمایش گذاشت. پلی استیشن 5 (Sony PS5) با طراحی جذاب خود، اندازه بزرگ‌تری نسبت‌به سایر کنسول‌های بازی دارد و بعضی از کاربران در این فکر فرو رفته‌اند که چرا سونی، PS5 را بزرگ‌تر از سایر کنسول‌ها طراحی کرده است. 

طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، مت مک‌لارین، قائم‌مقام بخش طراحی UX پلی‌استیشن ۵، به‌تازگی در حساب کاربری لینکدین خود در مورد اندازه و دلایل بزرگ‌بودن پلی‌استیشن ۵ سخن گفته است. درواقع مک‌لارین سخنان خود را در پاسخ به سؤال یکی از کاربران درمورد اندازه‌ی پی اس ۵ اظهار کرد. او در جواب به این کاربر، اعلام کرد که پردازنده‌های هفت نانومتری دارای قدرت بسیار زیادی هستند و این قدرت به تولید گرمای بیشتر ختم می‌شود.

در ادامه بخوانید:

وی در ادامه اعلام کرده که کنسول نسل نهمی سونی همانند یک ابررایانه‌ی کوچک است و به سیستم تهویه‌ی مناسب برای خروج گرمای تولید شده نیاز دارد. ازاین‌رو طراحی فعلی، به آن‌ها کمک می‌کند تابه‌خوبی پلی‌استیشن ۵ را خنک نگه دارند.

البته امیدواریم در عمل هم شاهد چنین موضوعی باشیم؛ زیرا تابه‌حال بازخوردهایی منتشر شده که نشان می‌دهد کنسول پلی استیشن 4 پرو باوجود داشتن اندازه‌ی بزرگ‌تر نسبت‌به پلی استیشن 4، دارای مشکلاتی در فن خنک‌کننده است. 

هنوز تاریخ انتشار دقیق و قیمت کنسول بازی سونی‌ پلی‌استیشن ۵ اعلام نشده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که سونی در چه زمانی تاریخ دقیق و قیمت نهایی کنسول خود را اعلام می‌کند.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی درباره‌ی اندازه‌ی PS5 دارید؟

پخش زنده‌ی یک ساعت نخست بازی The Last of Us Part II را شنبه ساعت ۱۳:۰۰ در اینستاگرام و آپارات وب‌سایت زومجی مشاهده کنید

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع