استفاده از حلقه های هوشمند Oura برای حفظ سلامتی بازیکنان NBA

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اتحادیه ملی بسکتبال یا همان NBA در نظر دارد تا با استفاده از حلقه های هوشمند Oura ، سلامت بازیکنان و خدمه را در بازی های فصل محفوظ نگه دارد.

اتحادیه ملی بسکتبال ادامه بازی های فصل را مجددا از سر می گیرد؛ آن هم در حالی که عده ای از بازیکنان و سایر خدمه در اورلاندو تحت قرنطینه هستند. حال جزییت مربوط به چگونگی مدیریت افراد حین برگزاری این بازی ها به بیرون نشر پیدا کرده است. شمس چارنیا، گزارشگر مشهور بازی های NBA با انتشار یک توییت از برنامه ای به نام زندگی درون حباب (Life inside the Bubble) خبر داده که نحوه آزمایش ها، پروتکل های قرنطینه و موارد دیگر در چارچوب آن تعیین می شوند.

نکته جالب توجه درباره این توییت، استفاده از حلقه های هوشمند Oura برای بازیکنان است. در اوایل ماه جاری نتایج مطالعات موسسه علوم اعصاب راکفلر واقع در دانشگاه ویرجینای غربی، نشان دادند که داده ها فیزیولوژیکی این حلقه ها در یک پلتفرم دیجیتالی با اطلاعات به دست آمده از بررسی های درون برنامه ای ادغام شده و می تواند علائم مربوط به COVID-19 را سه روز پیش تر و با دقت 90 درصد پیشبینی کنند.

نسل دوم حلقه های تیتانیومی Oura ضد آب بوده و پس از شارژ کامل می توانند به مدت هفت روز دوام بیاورند. پس از تخلیه نیز می توان آن ها را با استفاده از صفحه شارژ القایی بی سیم و تنها در عرض 80 دقیقه شارژ کرد. این حلقه ها از جهات بسیاری مانند ساعت ها و مچ بندهای هوشمند عمل می کنند و دارای سنسورهای LED مادون قرمز، سه سنسور دمای بدن، یک شتاب سنج و یک ژیروسکوپ هستند. وزن آن ها نیز بسته به اندازه ای که دارند بین چهار تا شش گرم متغیر است.

حلقه های هوشمند Oura باید 24 ساعت شبانه روز و مدت شش هفته روی انگشت فرد قرار گیرند تا داده های ذخیره شده از طریق بلوتوث کم انرژیف با گوشی اندرویدی یا iOS همگام سازی شوند. این مطالعه در مرحله اول روی 600 نفر از کارکنان فعال در حوزه بهداشت انجام شد و اکنون آماده آزمایش روی افراد بیشتر است.

البته ظاهرا استفاده از حلقه های Oura اجباری نیست و هیچ اخبار دقیقی مبنی بر نوع داده های شخصی مورد نیاز برای شناسایی علائم وجود ندارد. اتحادیه بازیکنان نیز هنوز آمادگی خود را برای از سر گیری رقابت ها اعلام نکرده اند؛ با این حال احتمال حضور آن ها با حلقه های درخشان Oura در زمین بازی بسیار قریب الوقوع به نظر می رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع