حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

روسیه فیلتر تلگرام را رفع کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بعد از اینکه مقامات روسیه اعلام کردند که تلگرام وسیله خوبی برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم از جمله اطلاعات و به‌روز‌رسانی‌های مربوط به ویروس کرونا است، این کشور فیلتر پیام‌رسان تلگرام را برداشت. 

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام متعهد شده است که با تروریسم و افراط‌گرایی مبارزه می‌کند. پیش از این که رگولاتورها رسما این ممنوعیت را لغو کنند، سیاستمداران لایحه ای برای رفع محدودیت های تلگرام ارائه کرده بودند. در اوایل این ماه ، دورف گفت که شرکت وی سیستم هایی را برای “جلوگیری از اقدامات تروریستی در سراسر جهان” در دست دارد و هزاران تلاش برای به اشتراک گذاشتن محتوای افراطی در این سرویس خنثی کرده است و همه این اقدامات بدون به خطر افتادن حریم شخصی کاربران صورت گرفته است. 

این ممنوعیت در هر صورت کاملا مؤثر نبود. در آوریل 2018 ، یک دادگاه به مخابرات روسیه دستور داد که سرویس را مسدود کنند زیرا از دادن کلیدهای رمزنگاری سرویس امنیت فدرال برای دسترسی به پیام ها امتناع ورزید. تلگرام نیز اعلام کرده بود که این امکان وجود ندارد؛ زیرا کلیدهای رمزگذاری در دستگاه‌های شخصی کاربران ذخیره می‌شود و این شرکت به آن‌ها دسترسی ندارد. 

اکنون اطلاعات و گزارش‌های مربوط به ویروس کرونا در یک کانال رسمی تلگرامی متعلق به دولت روسیه منتشر می‌شود و حدود ۳۰۰ هزار عضو دارد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع