افزونه جدید گوگل کروم اجازه لینک دادن به متن خاصی از یک صفحه وب را می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل افزونه جدید Link to Text Fragment را مرورگر کروم اضافه کرده است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا برای متن خاصی از یک صفحه وب، صرف‌نظر از فرمت صفحه، آدرس‌های URL تولید کنید.

با نصب این افزونه، شما به‌راحتی می‌توانید متنی را که قصد لینک دادن به آن را دارید هایلات کنید و با راست‌کلیک کردن روی آن، گزینه “Copy Link to Selected Text” را انتخاب نمائید. شما این لینک را می‌توانید به اشتراک بگذارید و با استفاده از هر مرروگر سازگاری آن را باز کنید.

افزونه جدید گوگل، بر پایه یک قابلیت جدید به نام Text Fragments که اخیرا به کرومیوم اضافه شده بود ساخته شده است. این افرونه از فناوری مشابهی که گوگل گاهی برای لینک دادن به بخش خاصی از یک صفحه وب در نتایج جستجو استفاده می‌کند بهره می‌برد؛ با این حال، این آدرس‌های URL می‌توانند طولانی باشند و ایجاد آن‌ها برای لینک دادن به بخش‌های طولانی‌تر یک متن یا صفحات پیچیده وب که دارای کلمات تکراری زیادی هستند سخت باشد. اما افزونه جدید، پروسه ایجاد لینک را راحت‌تر خواهد کرد.

لینک‌های ایجاد شده توسط این افزونه با نسخه ۸۰ و بالاتر همه مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم سازگار هستند، اما در همه مرورگرها پشتیبانی نمی‌شوند. وبلاگ گوگل گفته است که فایرفاکس و سافاری چیزی درباره به‌کارگیری افزونه جدید نگفته‌اند.

افزونه Link to Text Fragment کار پیدا کردن اطلاعات خاص در یک صفحه وب را راحت‌تر خواهد کرد، اما این افزونه هنوز کامل نیست و گاهی اوقات علی‌رغم انتخاب کل یک پاراگراف، خطاهایی مبنی بر انتخاب متن طولانی‌تر را می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع