تمامی پیام‌ها در زوم از رمزگذاری سرتاسر برخوردار می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برای مدتی است که زوم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و دلیل انتقادها نیز ضعف عملکرد آن در زمینه امنیتی عنوان می‌شود. با این حال، مقامات زوم اعلام کردند که قابلیت رمزگذاری سرتاسر یا E2EE (معادل End to End Encryption) تنها برای کاربرانی فعال خواهد شد که حق اشتراک ویژه زوم را پرداخت کرده باشند و به نوعی از کاربران ويژه سرویس چت تصویری محسوب شوند.

در حالی که انتظار می‌رفت زوم قابلیت رمزگذاری سرتاسر را تنها برای کاربران ویژه فعال کند، انتقادات از این سرویس به حدی بود که مقامات این اپلیکیشن چت تصویری مجبور به تغییر در تصمیمات خود شوند. به نظر می‌رسد حالت رمزگذاری سرتاسر برای تمامی پیام‌های زوم فعال می‌شود و کاربران حالت رایگان نیز از ضریب امنیتی به مراتب بهتری برخوردار خواهند بود.

رمزگذاری سرتاسر به این معنی است که پیام‌ها تنها توسط مشارک‌کنندگان در چت (متنی، صوتی یا تصویری) قابل دسترسی است و هیچ شخص دیگری ازجمله رساننده خدمات اینترنتی یا ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی قابل مشاهده نخواهند بود.

در ادامه بخوانید:

مقامات زوم گفته‌اند که پیام‌ها از امنیت AES 256 GCM برخوردار شده‌اند تا دسترسی شخص ثالث به پیام‌ها غیرممکن شود. با این حال، چالش‌هایی نیز بر سر راه سران زوم قرار دارد. درواقع مدیران ارشد زوم در مصاحبه با رسانه‌ها گفتند که به دنبال ایجاد تعادلی میان ضریب امنیتی اپلیکیشن و عدم دسترسی افراد خرابکار و مجرمان اپلیکیشن هستند و گویا به چنین هدفی نیز رسیده‌اند.

درواقع حالت رمزگذاری سرتاسر تنها در زمانی فعال می‌شود که هویت فرد مشخص شود. با این حال، مدل رمزگذاری سرتاسر با برخی از دستگاه‌ها ازجمله تلفن‌های کنفرانس PSTN یا SIP سازگاری ندارد. به همین علت حالتی در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم، رمزگذاری سرتاسر را غیرفعال کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع