مرسدس و BMW همکاری خود برای خودروهای خودران را به هم زدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در کمتر از یک سال، دو شرکت بزرگ مرسدس و BMW همکاری خود را برای تولید خودروهای خودران به هم زدند. هر دو این شرکت‌ها گفتند که این جدایی کاملا دوستانه بوده است و ممکن است در آینده دوباره همکاری خود را آغاز کنند. 

مجموعه‌ای از عوامل باعث شدند که این تصمیم گرفته شود. این دو شرکت در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که توسعه یک پلتفرم خودرو خودکار به‌صورت مشترک، بسیار پیچیده‌تر و گران‌تر از چیزی است که پیش‌بینی کرده بودند. 

ممکن است که بلندپروازی بیش‌ازحد این شرکت‌ها منجر به این اتفاق شده باشد. وقتی در جولای سال گذشته این دو شرکت همکاری با یکدیگر را آغاز کردند، اعلام کردند که هدف آن‌ها تولید نسل ۴ ماشین‌های خودران با قابلیت رانندگی در بزرگراه‌ها و پارک خودکار تا سال ۲۰۲۴ است.  در همان زمان، افراد خبره در این زمینه مانند مدیرعامل فورد گفته بودند که این شرکت‌ها زمان تولید این خودرو را بسیار زود اعلام کرده‌اند و ارزیابی آن‌ها اشتباه است. 

شرکت اوبر نیز در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک، خودروهای خودران را به تعداد زیادی در بزرگراه‌ها خواهیم دید. اما نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اکثر رانندگان آمریکایی خیلی برای ایده خودروهای خودران مشتاق و هیجان‌زده نیستند. 

با اینکه مرسدس و BMW همکاری خود برای خودروهای خودران را قطع کرده‌اند؛ اما هنوز در زمینه‌های دیگری همکاری می‌کنند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع