گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ مجهز به تراشه اسنپدراگون معرفی نشده خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

افشاگر معروف توییتر، Ice Universe، توییتی را منتشر کرده است که برخی از مشخصات شایعه شده برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ را نشان می‌دهد. وی به ما گفت که گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ دقیقاً مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس ظاهر خواهد شد، بنابراین ما در حال حاضر ایده خوبی داریم که انتظار برای آن را عاقلانه‌تر جلوه ‌می‌دهد. این تلفن طبق گفته این افشاگر، از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد. باید خاطرنشان کنیم که نسخه پیشرفته تراشه فعلی اسنپدراگون ۸۶۵ توسط کوالکام اعلام نشده است. این بدان معنی نیست که گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ تا زمان رونمایی از این تراشه استفاده نخواهد کرد. 

طبق افشاگر، هنوز تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در ایالات متحده برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ معرفی نشده است

اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس سال گذشته، گیم پلی موبایل را با ارائه ۱۵ درصد سریع‌تر ارائه گرافیکی بهبود بخشید که کوالکام آن را ارتقاء عملکرد واحد پردازش مرکزی نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ استاندارد نامید. ما انتظار داریم که هر نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ پیشرفت‌های مشابه‌ای را شاهد باشند. در خارج از ایالت‌ها، این گوشی توسط اگزینوس ۹۹۲ قابل استفاده است.

این تراشه توسط کارخانه Sammy با استفاده از فرآیند ۶ نانومتری تهیه می‌شود. این می‌تواند یک گره فرآیند در جایی بین ۷ نانومتر فعلی مورد استفاده در اسنپدراگون ۸۶۵ (با چگالی ترانزیستور تقریبا ۹۶٫۵ میلیون ترانزیستور در هر میلی‌متر مربع) و فرایند ۵ نانومتری باشد که در اپل A14 Bionic و های‌سیلیکون کایرین ۱۰۲۰ استفاده خواهد شد، باشد. ۵ نانومتر، دو تراشه دوم ۱۷۱٫۳ میلیون ترانزیستور در هر میلی‌متر مربع دارند. هرچه تعداد ترانزیستورها بیشتر در یک مدار مجتمع بسته‌بندی شوند، از قدرت و انرژی بیشتری برخوردار خواهند بود.

در حالی که سال گذشته سری گلکسی نوت ۱۰ دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی استاندارد بود، Ice Universe انتظار دارد که گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ حتی با وضوح صفحه‌نمایش QHD پلاس (۱۴۴۰p) با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی شود. این بدان معنی است که صفحه‌نمایش می‌تواند در هر ثانیه ۱۲۰ بار به‌روزرسانی کند که منجر به بهبود انیمیشن بازی‌های گوشی و پیمایش بهتر باتری می‌شود. البته یک بدیم وجود دارد؛ زیرا برای داشتن نرخ تازه‌سازی سریع‌تر، باید تخلیه سریع‌تر باتری را نیز تحمل کنید.

با این حال، استفاده از LTPO می‌تواند به افزایش عمر باتری گلکسی نوت ۲۰ فوق‌العاده جدید کمک کند. سیلیکون پلی کریستالی دمای پایین (LTPO) در ابتدا توسط اپل ساخته شده است و این فناوری از تغییرات پویا در نرخ تجدید نمایشگر پشتیبانی می‌کند و به آن اجازه می‌دهد بسته به محتوای ظاهر شده روی صفحه تغییر کند. قادر به تغییر نرخ تازه‌سازی، که اپل نیز با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion در مدل‌های آیفون ۱۲ پرو انجام داده است، به کم کردن نرخ تازه‌سازی کمک می‌کند که از این مزیت استفاده نمی‌کنند، بنابراین باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.

Ice Universe همچنین گفته است که گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ عملکرد دوربین جدیدی را که وی در مورد آن توضیح نداده است، ارائه می‌دهد و یک قلم S Pen به‌روز شده با ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد. مطمئناً قطعی شدن این‌ها جالب به نظر می‌رسد و باید شاهد گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ و گلکسی نوت ۲۰ در تاریخ ۱۵ مرداد (۵ اوت) در طی یک رویداد آنلاین باشیم. مشخصات دیگر شایعه شده برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ شامل صفحه خمیده ۶٫۹ اینچی سوپر آمولد با نرخ ابعاد ۲۰:۹ است. این گوشی با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی موجود خواهد بود اگرچه پیکربندی با ۱۶ گیگابایت حافظه و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز پیش‎بینی شده است. گلکسی نوت ۲۰ باید از صفحه‌نمایش ۶٫۴۲ اینچی صاف سوپر آمولد با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی استاندارد برخوردار باشد.

اتصال ۵G و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی باعث تخلیه وحشتناک باتری می‌شود. این امر می تواند برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ ایده‌آل با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باشد، اما ممکن است قلم S Pen سامسونگ را وادار کند که به جای آن از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کند. هرچه به رونمایی شایعه شده از گلکسی نوت ۲۰ نزدیکتر می‌شویم، برخی از مشخصات نیز مشخص‌تر خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع