حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آمازون بابت سواستفاده از اطلاعات کاربران جریمه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی آمازون به دلیل سو استفاده از اطلاعات کاربران و داده‌های فروشندگان خود توسط کمیسیون اروپا به پرداخت جریمه نقدی متهم شد.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، وال استریت ژورنال گزارش کرده است که کمیسیون اروپا در پی بررسی‌های یک‌ساله انجام‌شده در رابطه با اعمال تجاری آمازون تصمیم گرفته است که این کمپانی را به دلایل ضدانحصاری جریمه کند.
 
در این گزارش آمده است که جریمه‌ها احتمالا در طی دو هفته آینده اعلام خواهند شد و پس‌ازآن طبق گزارش‌ها  آن‌ها آمازون را به استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده از فروشندگان شخص ثالث روی پلتفرم خود و رقابت مستقیم علیه آن‌ها متهم خواهند کرد. این کمپانی هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده است اما کمیسیون اروپا اعلام کرده است که:« به نظر می‌رسد آمازون از اطلاعات حساس رقابتی درباره فروشندگان خود، محصولاتشان و تراکنش‌های انجام‌شده در این بازار استفاده می‌کند.»
 
 
 
اگر گزارش وال استریت ژورنال صحیح باشد تغییرات اعمال شده توسط کمیسیون اروپا را می‌توان از جدیدترین مواردی دانست که در آن آمازون در رابطه با اعمال فروشندگان به دردسر می‌افتد. مشکلات آمازون از زمانی آغاز شد که 20 کارمند سابق این کمپانی به وال استریت ژورنال اعلان کردند که این کمپانی از داده‌های فروشنده برای کمک به طراحی و قیمت‌گذاری محصولات تولیدی خود استفاده می‌کند.
 
بااین‌حال قول‌های آمازون مبنی بر عدم تکرار ماجراهایی ازاین‌دست برای قانون‌گذاران آمریکا کافی نبود. در ماه می کمیته قضایی مجلس از جف بزوس خواست که در کنگره شهادت بدهد. بزوس هنوز این کار را انجام نداده است و ممکن است این زودی‌ها این خواسته کمیته قضایی را برآورده نکند.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع