تنظیمات مربوط به ایجاد محدودیت برای بچه‌ها در تلویزیون‌های اندرویدی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در بسیاری از وسایل دیجیتالی مثل گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند، تنظیماتی تعبیه شده است که با استفاده از آن‌ها میزان و نحوه استفاده از دستگاه توسط بچه‌‌ها را می‌توان کنترل کرد. این تنظیمات روی تلویزیون‌های اندرویدی نیز وجود دارد. والدین با استفاده از این تنظیمات می‌توانند نحوه و میزان دسترسی بچه‌ها به تلویزیون را محدود و کنترل کنند.

استفاده از این تنظیمات کنترلی در نگاه اول کمی سخت، دشوار و چالش برانگیز است اما با کمی دقت به راحتی می‌توان این تنظیمات را انجام داد.

تنظیمات کنترلی در تلویزیون‌‌های اندرویدی

برای استفاده از تنظیمات کنترلی در تلویزیون‌های اندرویدی ابتدا از طریق آیکون تنظیمات که به شکل چرخ‌دنده است و در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد وارد بخش تنظیمات شوید .

تلویزیون‌های اندرویدی

از منوی باز شده روی گزینه Parental Control که دقیقه زیر گزینه Input قرار دارد تک تایمز کنید.

Parental control

با این کار وارد بخش تنظیمات مربوط به این گزینه می‌شوید. روی دکمه لغزنده کنار گزینه Parental Control تک تایمز کرده و آن را فعال کنید.

تلویزیون‌های اندرویدی

در این مرحله باید یک رمز عبور 4 رقمی را انتخاب کنید. بهتر است رمز عبوری را انتخاب کنید که قابل حدس زدن نباشد.

Parental Control

رمز عبور انتخابی خود را تائید کنید.

تلویزیون‌های اندرویدی

بعد از این مرحله و تائید رمز عبور شما به منوی اصلی برگردانده می‌شوید. در این حالت دکمه لغزنده کنار گزینه Parental Control در حالت فعال قرار دارد. در واقع این منو جایی است که شما از آن برای تغییر تنظیمات مربوط به Parental Control می‌توانید استفاده کنید.

Parental Control

نحوه استفاده از گزینه Parental Control

با استفاده از گزینه Parental Control شما می‌توانید محدودیت‌های دسترسی به تلویزیون را برای بچه‌ها تنظیم و یا محدود کنید. ابتدا وارد بخش تنظیمات از طریق آیکون چرخ‌دنده بشوید.

تلویزیون‌های اندرویدی

از منوی باز شده روی گزینه Parental Control تک تایمز کنید.

تلویزیون‌های اندرویدی

در این حالت گزینه‌های مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد محدودیت در دسترسی به تلویزیون برای فرزندان خود استفاده کنید.

اولین گزینه‌ای که بررسی می‌کنیم گزینه Schedule Blocking است که دقیقه زیر گزینه Parental Control قرار دارد.

Parental Control

در این قسمت شما می‌توانید بازه زمانی که بچه‌ها می‌توانند از تلویزیون استفاده کنند را با استفاده از تعیین زمان شروع و پایان تنظیم کنید. همچنین می‌توانید روزهای هفته که بچه‌ها نمی‌توانند از تلویزیون استفاده کنند را انتخاب کنید.

تلویزیون‌های اندرویدی

گزینه Input Blocking امکان محدود کردن دستگاه‌هایی که می‌توانند به تلویزیون متصل شوند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Parental Control

از منو Parental Control امکان تغییر PIN نیز وجود دارد. باید PIN قدیمی را حتماً به یاد داشته باشید. پس بهتر است همیشه PIN ها را در یک دفترچه یا جایی که همیشه در دسترس است بنویسید.

تلویزیون‌های اندرویدی

وجود این قابلیت‌ها در تلویزیون‌های اندرویدی برای کاربران بسیار کاربرید است. استفاده و تنظیم آن‌ها نیز بسیار ساده و آسان است.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع