استعداد یابی فوتبال با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نوعی الگوریتم هوش مصنوعی توسط دانشمندان علوم رایانه توسعه داده شده است که می‌تواند با تجزیه و تحلیل عملکرد بازیکنان فوتبال هنگام بازی استعداد آنها را شناسایی کند و تشخیص دهد که در آینده فوتبالیست خوبی خواهند شد یا نه.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان علوم رایانه در دانشگاه لافبورو با استفاده از هوش مصنوعی نوعی الگوریتم را توسعه دادند که توانایی های بازیکنان فوتبال را شناسایی میکند. سرپرست این پروژه در مورد عملکرد این الگوریتم می گوید: هوش مصنوعی قادر است استعداد های مناسب در زمینه فوتبال را شناسایی کند. در حال حاضر شناسایی استعداد بازیکنان در زمین فوتبال از طریق ابزار رایانه‌ای و با کمک ضبط کلیپ های مختلف از عملکرد آن بازیکن انجام می گیرد که فرآیندی طولانی و پر زحمت است. همچنین ممکن است در استعدادیابی عملکرد مناسبی نداشته باشد. همچنین فناوری های دیگر نیز می‌توانند در مورد عملکرد بازیکنان در زمین بازی به کار گرفته شود اما در روش جدید دکتر بایهوا لی و همکارانش داده های انسانی را با روشهای خودکار مبتنی بر دوربین به عنوان ورودی به الگوریتمهای مهندسی شده وارد می کنند.

در روش جدید که از آخرین پیشرفت‌های دید رایانه‌ای و یادگیری عمیق در هوش مصنوعی استفاده می کند نتایجی مانند تشخیص حالت بدن و اندام رهگیری بازیکنان و عملکردهای فردی آنان به دست می آید در این روش همچنین از دو دوربین عادی و کم هزینه در هر نیمه از زمین فوتبال استفاده می شود. طراح این الگوریتم مطمئن است که این سیستم جدید می‌تواند به شناسایی استعدادها کمک کند. همچنین این روش قابلیت سازگاری با فناوری های مورد استفاده در سایر ورزش ها را نیز خواهد داشت. پیشرفت فناوری ورزشی می‌تواند مهارت بازیکنان را در تیم نشان داده و همچنین تاثیر خوبی بر صنعت فوتبال و مراحل استعدادیابی بازیکنان داشته باشد.

امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید، برای خواندن مطالب بیشتر به تکنا مراجعه کنید. نوشته %%POSTLINK%% اولین بار در %%BLOGLINK%% پدیدار شد.

منبع خبر استعداد یابی فوتبال با استفاده از هوش مصنوعی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع : پایگاه خبری تکنا