حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کارگزاری سهم آشنا سامانه دریافت غیر حضوری کد بورسی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پروژه‌ی ملی خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام که با رعایت تمامی الزامات فرایندی و کارکردی راه‌اندازی شده، این امکان را به تمامی افراد می‌دهد که پس از احراز هویت الکترونیکی، با خیال آسوده وارد بازار سرمایه شوند و از خدمات آن بهره لازم را ببرند.

هم‌زمانی این رخداد با آزادسازی سهام عدالت و روند صعودی و بی‌سابقه تقاضای مردم برای فعالیت در بورس، اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است. اخبار حاکی از آن است دفاتر خدمات ارتباطی این روزها صف‌های طولانی متقاضیانی را شاهد است که پس از دریافت کد سجام، به‌دنبال دریافت کد بورسی هستند. باتوجه‌به خطرهای حضور فیزیکی در اماکن عمومی در وضعیت اضطراری کرونا، این سامانه به‌خوبی و در مناسب‌ترین زمان ممکن توانسته به یاری مخاطبان بشتابد و مراجعات حضوری موردنیاز را به حداقل برساند. از‌این‌پس، متقاضیان می‌توانند در امنیت کامل و بدون اتلاف زمان، به آدرس ashena.ir مراجعه کنند و فرایند احراز هویت خود را انجام دهند.

تنها اطلاعاتی که فرد قبل از ورود به سامانه نیاز دارد، کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام و شماره‌سریال پشت کارت ملی هوشمند خود است. درصورت دریافت‌نکردن کارت ملی هوشمند، می‌توان از کد پیگیری ثبت‌نام آن نیز استفاده کرد. پس از واردکردن شماره‌ی موبایل و اطلاعات هویتی، سیستم از فرد متقاضی عکس می‌گیرد. این عکس با پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای پردازش تصویر، با عکس کارت ملی وی مطابقت داده و عکس فرد در بیش از ۳۶ نقطه به‌صورت کاملا هوشمند بررسی می‌شود.

سهم آشنا

در گام بعد متقاضی باید برای اثبات هویت خود، در قالب ویدئویی سلفی، متن کوتاهی را بخواند که به‌صورت اتفاقی انتخاب می‌شود. این ویدئو با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و کمترین ضریب خطا بررسی و راستی‌آزمایی می‌شود. سپس، متقاضی تصویر امضای خود را آپلود می‌کند. فرایند احراز هویت با پرداخت کارمزد مصوب ازطریق درگاه اینترنتی و تأیید تعهدنامه پایان می‌پذیرد. درصورت اشتباه وارد‌کردن اطلاعات و تکمیل‌نکردن فرایند ثبت‌نام، متقاضی حداکثر سه مرتبه امکان احراز هویت را بدون پرداخت کارمزد مجدد دارد؛ در‌غیر‌این‌صورت، باید حضوری مراجعه کند. مزیت اصلی سامانه سهم آشنا درمقایسه‌با رقبای خود، تضمین عودت وجه کارمزد در‌صورت تکمیل‌نشدن فرایند به هر دلیل است. درنهایت برای امنیت هرچه بیشتر، اپراتورهای کارگزاری سهم آشنا اطلاعات ارسالی متقاضیان را شبانه‌روزی بررسی و درصورت تأیید نهایی، در کمتر از ۱۲ ساعت، کد بورسی صادر می‌شود.

از ویژگی‌های مهم این سامانه، می‌توان به تطابق آن با کمترین سرعت اینترنت موجود در کشور اشاره کرد. همچنین، قابلیت استفاده در تمامی دستگاه‌های هوشمند، ازجمله کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌همراه را دارد و با تمام سیستم‌عامل‌های موجود نیز سازگار است. سامانه‌ی احراز هویت غیرحضوری باتوجه‌به تحت‌وب‌بودن، به نصب نیاز ندارد. نکته‌ی مهم دیگر محیط ساده و کاربرپسند آن است که انجام فرایند احراز هویت را به‌سهولت برای همگان امکان‌پذیر کرده. همچنین به‌واسطه‌ی پشتیبانی از آخرین پروتکل‌های امنیت شبکه، با دراختیار قراردادن محیطی امن به کاربران، حتی کمترین دغدغه‌ها بابت هک و درز اطلاعات را نیز برطرف کرده است.  

برای ورود به سامانه احراز هویت الکترونیکی (غیر حضوری) سهم آشنا و دریافت آنلاین کد بورسی، می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع