با استفاده از حالت Wind Down اپل، به موقع به رختخواب خواهید رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی دیگر از بخش‌های جذاب رویداد WWDC رونمایی اپل از حالت جدید Wind Down بود که به کاربران اپل و اپل واچ امکان می‌دهد برنامه مناسبی برای خواب خود تنظیم کنند. با فعال کردن قابلیت Wind Down شما می‌توانید برنامه مناسبی برای زمان خواب یا بیدار شدن خود انتخاب کنید و این قابلیت به شما در اجرای این برنامه، کمک خواهد کرد.

در ادامه بخوانید:

زمانی‌که ساعت خواب خود را تعیین می‌کنید، نمایشگر گوشی شما به‌صورت خودکار وارد حالت Do Not Disturb می‌شود. به‌علاوه برای سفارشی‌کردن این حالت می‌توانید میانبرهایی را به‌صورت پاپ‌آپ به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید تا هنگامی که برای خواب آماده می‌شوید؛ برای مدیتیشن به موسیقی آرامش‌بخش مورد علاقه‌ی خود گوش بسپارید. سایر موارد صفحه‌ی اصلی نیز مخفی خواهند شد تا هیچ برنامه‌‌ی مزاحمی، پیش از خواب حواس شما را پرت نکند و مزاحمتی برای شما ایجاد نشود. زمانی‌که موعد تعیین شده برای خواب شما فرا برسد، اپل واچ وارد حالت خواب خواهد شد و نور صفحه‌نمایش گوشی، کم می‌شود. 

تنظیمات بیدارباش هم قابل سفارشی‌سازی هستند. صداهای زنگ مختلفی برای بیدار شدن و همینطور امکان تنظیم لرزش ساعت وجود دارد تا نگرانی از بابت بیدار کردن سایر اعضاء خانواده نداشته باشید.

این قابلیت جدید شاید بهترین هدیه برای افرادی باشند که نمی‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی برای خواب خود داشته باشند یا به‌ هر دلیل، توانایی اجرای این برنامه را ندارند و اپل قصد دارد با معرفی امکانات قدرتمندی برای رصد عادت‌های خواب کاربران و اضافه کردن حالت Wind Down به این دسته از افراد کمک کند تا برنامه‌ی خواب سالم‌تری داشته باشند.

wind down mode

کاربران می‌توانند شیوه و روال خواب خود را هم ازطریق آیفون و هم اپل واچ پیگیری کنند و حتی اگر تمایلی به استفاده و فعال‌کردن حالت Wind Down نداشته باشند، امکان مشاهده و رصد کردن الگوهای خواب خود را خواهند داشت.

قابلیت Wind Down یکی از امکانات سیستم‌عامل جدید iOS 14  خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع