حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کیت مخصوص توسعه‌دهندگان اپل برای تسریع روند مهاجرت به دنیای آرم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لحظاتی پیش کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۰ اپل (WWDC20) به پایان رسید تا با محصولات نرم‌افزاری و برنامه‌های جدید غول دنیای فناوری آشنا شویم. اما در این بین شاید نقطه‌ی عطف کنفرانس به خبر مهاجرت اپل از استفاده از پردازنده‌های X86 اینتل به انواع ساخت خود با معماری ARM، بازگردد. اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان کامپیوتر در جهان، سال‌ها پیش اینتل را به‌عنوان شریک تجاری و تامین‌کننده‌ی قلب پردازشی مک‌ها انتخاب کرده بود. حال پس از موفقیت‌های گسترده‌ی کوپرتینویی‌ها در توسعه‌ی پردازنده‌های اختصاصی با معماری آرم در آیفون و آیپد‌ها، مک‌ها در آینده‌های نزدیک به سیلیکون‌های ساخت اپل مجهز خواهند شد.

به‌گفته‌ی اپل اولین مک‌بوک مجهز به پردازنده‌ی آرم اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و روند ترک اینتل و مهاجرت به دنیای آرم، در دو سال آینده کامل خواهد شد.

اما یکی از نکات بسیار مهم در این فرآیند، همراهی توسعه‌دهندگان برای بهینه‌سازی نرم‌افزارهای خود با معماری جدید مک‌ها است. در حالی که سیستم‌عامل مک‌او‌اس به صورت‌ پیش‌فرض از معماری آرم پشتیبانی می‌کند، اما نرم‌افزار‌ها هنوز به بهینه‌سازی‌های زیادی در کد‌های خود نیاز دارند تا با بهره‌گیری بهینه از سخت‌افزار جدید، بهترین تجربه‌ی ممکن را به‌ کاربران ارایه دهند.

کیت توسعه ترنزیشن اپل

در همین راستا اپل در کنار کارگاه‌های مختلف با توسعه‌دهندگان، کیت توسعه‌ی مخصوصی را نیز عرضه خواهد کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با درخواست رسمی از اپل، این کیت را دریافت کرده تا به‌واسطه‌ی آن اقدام به بهینه‌سازی محصولات نرم‌افزاری خود با معماری جدید کنند. این کیت که Dveloper Transition Kit نام دارد، شامل یک مک‌مینی مجهز به پردازنده‌ی A12Z اپل (پردازنده‌ی به‌کار رفته در آیپد پرو ۲۰۲۰) با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. اپل ارسال این کیت را از اواخر هفته‌ی جاری آغاز خواهد کرد.

در کنار این کیت توسعه اپل همچنین برنامه‌ی Quick Start Program را نیز برای توسعه‌دهندگان تدارک دیده است که دسترسی به اسناد، فایل‌های آموزشی، فعالیت در فروم جدید توسعه‌دهندگان و پشتیبانی رسمی اپل، نسخه‌ی بتا مک‌او‌اس بیگ‌سر (macOS Big Sur) و نسخه‌ی جدید Xcode 12 را فراهم می‌کند.

اپل سال‌ها پیش پس از اعلام خبر مهاجرت از پردازنده‌های POWER PC شرکت IBM به محصولات اینتل، کیت مخصوصی برای توسعه‌دهندگان تدارک دیده بود که استیو جابز مدیرعامل فقید اپل، در آن زمان از این کیت رونمایی کرد که در ادامه می‌توانید تصویر آن را مشاهده کنید.

کیت توسعه ترنزیشن اولیه اپل

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع